۱۶ شهریور ۱۳۹۴، ۱۳:۲۳

شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در بیانیه ای؛

۱۷ شهریور حماسه ماندگار رهروان انقلاب و نظام اسلامی است

۱۷ شهریور حماسه ماندگار رهروان انقلاب و نظام اسلامی است

بجنورد- شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی به مناسبت هفدهم شهریور، با صدور بیانیه ای، این روز را سالروز حماسه ماندگار رهروان انقلاب و نظام اسلامی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در آستانه‌ فرا رسیدن سی و هفتمین سالگرد قیام یوم ‌الله هفدهم شهریور، جمعه خونین، بیانیه ای صادر کرده است.

در این بیانیه آمده است: ۱۷ شهریور ماه یادآور ایثار و از جان گذشتگی شهدایی است که با نثار خون خود، میدان ژاله را میدان شهادت و تحقق دلاورمردی و رشادت های تاریخی و تاریخ ساز خود کردند که تا روزگار باقی است نام آنها بر تارک تاریخ این مرز و بوم به عنوان پیشقراولان فجرآفرین ۵۷ خواهد درخشید.

این بیانیه می افزاید: هفدهم شهریور ۱۳۵۷، فرزندان ملت با یقین و باورمندی به هدفشان، در کربلای ژاله در محاصره دشمن قرار گرفتند و باران سرب و گلوله بود که بر سر میهمانان خدا فرو می‌ریخت، آنان که از آزمون رمضان، پارسا و پاکیزه گذشتند و به شکرانه این نعمت، نماز فطر را با هم به جای آوردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: سلام بر حماسه‌ سازان ۱۷ شهریور که عاشقانه شربت شهادت نوشیدند و مشتاقانه به دیدار پروردگارشان شتافتند. درود بر جوانان پاکدل که روز خونین کربلای ۱۷ شهریور ۵۷ را به روز سقوط کامل رژیم سفّاک ستمشاهی تبدیل کردند و به درستی ۱۷ شهریور، غریو خونین عاشقان شهادت، طاغوت‌شکن و تاریخ‌ساز شد و به عنوان عامل تسریع کننده در روند شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷ نقش تعیین کننده ای ایفا کرد.

این بیانیه می افزاید: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ضمن تاکید بر اینکه هفدهم شهریور ۱۳۵۷، برگی غرور آفرین از دفتر انقلاب اسلامی ایران است، اشاره دارد که تاریخ حیات انسان بر کره خاک از هابیل تا حسین(ع) و از حسین(ع) تا آخرین شهید، روزهای خونین بسیاری دارد و خواهد داشت و تاریخ انقلاب ما نیز عاشوراهای بسیار به خود دیده است و هفدهم شهریور یکی از آن روزهاست که چون قطره‌های خون بر برگ‌های تقویم انقلاب ماندگار شده‌اند، خونی که با گذشت زمان نمی‌خشکد و از جوشش نمی‌افتد.

کد خبر 2907824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha