۲۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۲۹

شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با صدور بیانیه ای/

پیشرفت و عدالت در جامعه نیازمند مساعی بانوان است

پیشرفت و عدالت در جامعه نیازمند مساعی بانوان است

بجنورد- شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی به مناسبت میلاد حضرت فاطمه(س) با صدور بیانیه ای گفته است: نیل به پیشرفت و عدالت تنها با مساعی جامعه بانوان ممکن خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی به مناسبت روزمیلاد حضرت فاطمه زهرا(س)  و روز زن و تکریم مقام مادر و همچنین سالروز ولادت امام راحل عظیم الشأن بیانیه ای صادر کرده است.

در این بیانیه آمده است: دگربار خجسته زاد روز میلاد با سعادت حضرت فاطمه الزهرا (س) فرا میرسد و با آمدنش فضای کشور را از عطر روحانی و دل انگیز خود، آکنده از مهر می سازد و باز خاطرات یک عمر مجاهدت جانانه او را در کنار ولایت زمانه خویش در پهنه پهناور گیتی به تلألو در می آورد و جلوه های ناب و حیاتی آن عنصر ملکوتی و وجود ممتاز، فرصت مجددی برای بازشناسی و تبیین می یابد، تا زنان و مردان حق طلب و عدالت جو و با غیرت و هوشیار ایران اسلامی، الگوی بی همتای خود را به عرصه توجه آورده و با مقتضیات زمان و مکان باز شناسند.

این بیانیه می افزاید: معمار کبیر انقلاب اسلامی که خود از خیر کثیر کوثر و از سلسله وجود مبارک مرضیه الهی منشأ گرفته و از آبشخور عرفان فاطمی بهره ها برده است، با انقلاب الهی خویش، زمینه توجه به الگوی فاطمی و تجلی بخشی از آن عظمت ها را فراهم آورد که همه شعارهای پوشالی و ظاهرپرستانه و نسخه های ناقص و غلط فمینیستی در برابر عظمت آن رنگ باختند و بر همه آنها برای همیشه تاریخ خط بطلانی تاریخی کشید.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: امروز، زنان ایران اسلامی در پرتو آموزه های ارزنده آن یگانه به ویژه در بحث حجاب برتر، عالیترین حضور و تأثیر را در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... به منصه ظهور رسانده و الگوی صحیح زن بودن و افتخار نمودن به این موهبت الهی را به جهانیان ارائه کردند.

این بیانیه می افزاید: نقش مادران شهدا و جانبازان و زنان رزمنده در روند شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و پایداری نظام، نقشی بی بدیل، مهم و تأمل انگیز بوده و در این میان مادران به عنوان سکان داران کیان خانواده و تربیت نسل های بالنده گل سرسبد این نهضت عظیم الهی بوده اند.

در ادامه بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی آمده است: نیل به پیشرفت و عدالت تنها با مساعی جامعه بانوان ممکن خواهد بود و نوع حضور و ایفای نقش زن در عرصه اجتماع در این میان بسیار ارزشمند است به طوری که بر مسئولان و مدیران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به ویژه دولت محترم و دستگاه ها و ارگان های مسئول در حوزه زنان فرض است که نه تنها در این ایام که در طول سال مسائل و ضرورت های زنان ارزشمند نظام اسلامی را در کانون توجهات و تشریک مساعی خویش قرار داده و با ایجاد زمینه های جدید و عرصه های نوین بالندگی؛ ارتقاء و کمال دختران و زنان و  پایه های رشد، تعالی و پیشرفت جامعه اسلامی به ویژه با تکیه بر  همدلی و همزبانی دولت و مردم و اقتصاد مقاومتی و فرهنگ همراه با عزم ملی و مدیریت جهادی فراهم آورند.

این بیانیه می افزاید: همچنین بر زنان مسلمان و مؤمن ایران اسلامی است که در پرتو سیر و سلوک فاطمی، نقش الگوی خویش را در جامعه جهانی امروز که بسیاری از زنان جهان به ویژه زن غربی، در فقر منزلت و کرامت واقعی خود به سر می برند، بیش از پیش تثبیت نموده و با بهره مندی از این الگوی بی بدیل و ماندگار، ضمن رشد فردی و اجتماعی بانوان و دختران ایرانی، جامعه و نسل و فردایی بهتری را رقم زده و الگویی جهانی، قابل پیروی و کاملی را به تمامی جهانیان ارائه دهند.

کد خبر 2529790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha