۱۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۰۵

معاون برنامه‌ریزی امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مطرح کرد:

ایجاد شبکه تخصصی ارگانیک در کشور ضروری است

ایجاد شبکه تخصصی ارگانیک در کشور ضروری است

کرمانشاه- معاون برنامه‌ریزی‌ و هماهنگی امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بر لزوم ایجاد یک شیکه تخصصی ارگانیک برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از این محصولات در کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اطهره نژادی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه ملی محصولات ارگانیک که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی کرمانشاه برگزار شد، بر ترویج فرهنگ استفاده از این محصولات تاکید کرد و گفت: باید گام های موثری برای ترویج محصولات سالم و ارگانیک در جامعه برداشته شود.

وی ایجاد این فرهنگ را مستلزم آموزش آن از سنین کودکی و به کودکان دانست و گفت: اگر کودکان ما در سنین کودکی این را بیاموزند که هر میوه براق و واکس خورده‌ای مناسب مصرف نیست در آینده می توانیم شاهد ایجاد این فرهنگ در جامعه باشیم.

معاون برنامه‌ریزی‌ و هماهنگی امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، ایجاد امنیت غذایی برای نسل های آتی و آینده را مستلزم انجام اقدامات لازم از هم اکنون دانست و تصریح کرد: امنیت غذایی نسل فعلی باید با توجه به نسل بعدی تامین شود.

وی کشاورزی ارگانیک را به عنوان یک روش نو در تولید محصولات سالم کشاورزی  برشمرد و گفت: این روش که یک روش جدید و در ابتدای مسیر است، نسبت به روش سنتی نیازمند سرمایه بیشتری است.

نژادی یادآور شد: نخستین کشاورزی‌ها و دامپروری‌ها از فلات ایران آغاز شده است و هم اکنون نیز شاهد آغاز فصل جدیدی از کشاورزی با عنوان ارگانیک هستیم که امیدواریم بتوانیم در این زمینه نیز موفق عمل کنیم.

وی استفاده از کود، سم و آفت کش‌های شیمیایی را در تولید محصولات کشاورزی، آسیب زننده دانست و گفت: استفاده از این مواد پیامدهای نادرستی در تامین امنیت غذایی دارد.

معاون برنامه‌ریزی‌ و هماهنگی امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، بر استفاده صحیح از منابع طبیعی در کنار تولید محصولات ارگانیک تاکید کرد و گفت: با توسعه محصولات ارگانیک باید استفاده مناسب از منابع طبیعی نیز درنظر گرفته شود.

نزادی در پایان بر تاکید دولت برای تامین امنیت غذایی مردم اشاره کرد و گفت: با ایجاد شبکه تخصصی ارگانیک در کشور می توان به سمت نهادینه کردن تولید این محصولات پیش رفت.

کد خبر 2911510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha