۲۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۵۲

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی عنوان کرد:

نیاز دانش آموزان محروم خراسان شمالی به ۳۰ هزار قلم لوازم التحریر

نیاز دانش آموزان محروم خراسان شمالی به ۳۰ هزار قلم لوازم التحریر

بجنورد- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: دانش آموزان محروم این استان در ابتدای شروع سال تحصیلی به بیش از ۳۰ هزار قلم لوازم التحریر نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس اهرابی اصیلی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن سال تحصیلی، به نیازهای دانش آموزان محروم خراسان شمالی پرداخت و از خیران و نیکوکاران خواست تا برای رفع این کمبودها مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: در آستانه آغاز سال تحصیلی افزون بر ۳۰ هزار قلم لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند استان نیازسنجی شده که تأمین همه این کالا ها به اعتباری بالغ بر ۲۵۷ میلیون ریال نیاز دارد.

اهرابی اصیلی افزود: در حال حاضر بیش از هفت هزار دانش آموز و افزون بر هزار و ۵۰۰ دانشجو و طلبه محروم خراسان شمالی تحت پوشش نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قرار دارند.

به گفته وی البته ۳۰ هزار قلم لوازم التحریر اعلام شده تنها بخشی از نیازهای این دانش آموزان و دانشجویان است چرا که افزون بر لوازم التحریر آنها نیازهای دیگری از جمله لباس و کیف و کفش نیز دارند.

اهرابی اصیلی با اشاره به اینکه اکنون بیش از پنج هزار نفر یتیم تحت پوشش نهاد کمیته امداد استان قرار دارند، تصریح کرد: از مجموع ایتام خراسان شمالی که تحت پوشش کمیته امداد هستند دو هزار و ۶۴۲ نفر از آنها دانش آموز و ۳۲۱ نفر نیز دانشجو هستند.

وی همچنین از اجرای طرح یاسین در راستای کمک رسانی به دانش آموزان و دانشجویان محروم خراسان شمالی به همت کمیته امداد خبر داد و از خیران و نیک اندیشان خواست تا در این طرح مشارکت داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی با اشاره به اینکه تاکنون خیران در تأمین نیازهای دانش آموزان محروم استان مشارکت مناسبی داشته اند، افزود: امسال بیش از چهار هزار کیف مدرسه برای دانش آموزان مددجوی تحت پوشش کمیته امداد استان از سوی حامیان اهدا شده است.

وی اضافه کرد: حامیان خیر همه ساله به منظور دلجویی و تقسیم شادی های خود در دیداری چهره به چهره با فرزندان معنوی خود دیدار کرده و ضمن تفقد و دلجویی از آنها، هدایایی نیز به فرزندان خود اهدا می کنند.

اهرابی اصیلی اظهار داشت: در این ارستا در طرح اکرام ایتام افزون بر ۲۷ میلیارد ریال از سوی حامیان ایتام خراسان شمالی به صورت نقدی و غیرنقدی اهدا شد.

وی افزود: همچنین یکی از حامیان طرح اکرام ایتام خراسان شمالی نیز ۱۰۰ تخته فرش به ارزش بیش از ۸۷۰ میلیون ریال برای خانواده های دانش آموزان نیازمند این استان خریداری و اهدا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در استان ۹۱۸ هزار نفری خراسان شمالی ۱۲۰ هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند که از این تعداد ۸۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد بوده و به صورت مستقیم از خدمات این نهاد استفاده می کنند و ۴۰ هزار نفر نیز از اقشار آسیب پذیر بوده و به صورت موردی از کمک های کمیته امداد بهره مند می شوند.

کد خبر 2913262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha