۲۷ شهریور ۱۳۹۴، ۱۸:۴۶

پیکر یک کشته حادثه مکه در مزار شهدای رودیان شاهرود آرام گرفت

پیکر یک کشته حادثه مکه در مزار شهدای رودیان شاهرود آرام گرفت

شاهرود- پیکر علیرضا عامری یکی از حجاج شاهرودی که در حادثه سقوط جرثقیل در مکه مکرم جان‌باخته بود در شهر رودیان تشییع و در مزار شهدای این شهر آرام گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر مرحوم علیرضا عامری از اهالی شهر رودیان شاهرود که به همراه همسر و یکی دیگر از اهالی این شهر در حادثه مکه جان‌باخته بودند، به خواست ورثه، جنازه وی به ایران منتقل و ساعتی قبل با حضور پرشور مردم و مسئولان محلی تشییع و در مزار شهداء شهر رودیان به خاک سپرده شد.

امام‌جمعه رودیان در مراسم نماز و تشییع پیکر آن مرحوم با اشاره به حدیث «من مات فی طریق مکه ذاهبا اوجائیا امن من الفزغ الاکبر یوم القیامة» گفت: امام صادق (ع) فرمودند: هرکس درراه رفت‌ و برگشت مکه بمیرد از اندوه بزرگ روز قیامت ایمن خواهد بود.

حجت‌الاسلام عباس معصومی بابیان اینکه کسانیکه در حال رفتن به مکه از دنیا بروند، بخشیده می‌شود، اگر در حال احرام باشد، در قیامت لبیک‌گویان محشور می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر حاجی در یک یا دو حرم مکه و مدینه از دنیا برود، در قیامت در امان است و اگر در حال برگشت از دنیا برود تمام گناهانش بخشیده می‌شود.

وی در خاتمه این نوع مرگ را لیاقتی دانست که شامل هر بنده‌ای نمی‌شود و تصریح کرد: مطابق آیه قرآن « يَا أَيُّهَا الْإِنسَانُ إِنَّكَ كَادِحٌ إِلَى رَبِّكَ كَدْحا فَمُلَاقِيهِ» مرگ پايان زندگى بشر نيست، بلكه پلى به‌سوی جهان ابدى است.

در حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام خانمها فاطمه دامغانی و کبری بیگم میرغفوری از اهالی شاهرود جان باختند ولی به دلیل بالا بودن جراحات وارده در حال حاضر امکان انتقال اجساد به ایران وجود ندارد.

عصر روز ۲۰ شهریور ماه جاری طوفان و بارش شدید باران منجر به سقوط جرثقیل در صحن مسجد الحرام شد که بر اثر آن دست‌کم ۱۰۷ زائر کشته و ۲۳۸ نفر زخمی شدند.

کد خبر 2918483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha