۱۲ آبان ۱۳۹۴، ۸:۰۳

با صدور بیانیه مشترک؛

مردم خراسان شمالی به راهپیمایی یوم الله ۱۳آبان دعوت شدند

مردم خراسان شمالی به راهپیمایی یوم الله ۱۳آبان دعوت شدند

بجنورد - نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، قائم مقام نماینده ولی فقیه و امام جمعه بجنورد و نماینده عالی دولت در خراسان شمالی مردم را به حضور گسترده در راهپیمایی روز ۱۳ آبان دعوت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه یوم الله ۱۳ آبان ماه، روز تبعید حضرت امام(ره)، تسخیر لانه جاسوسی و روز دانش آموز، نهادهای فرهنگی و اجتماعی، دستگاههای اجرایی و مسئولان ارشد خراسان شمالی با صدور بیانیه های جداگانه ای مردم را به شرکت گسترده در راهپیمایی با شکوه این روز تاریخی دعوت کردند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اداره کل تبلیغات اسلامی، سپاه جوادالائمه خراسان شمالی و شماری از نهادهای فرهنگی، ۱۳ آبان روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را الهام بخش استکبار ستیزی ملت ایران دانسته و با توجه به وقایع و رویدادهای تاریخی این روز، از مردم همیشه در صحنه خراسان شمالی خواستند تا با حضور در راهپیمایی با شکوه این روز بار دیگر، ایستادگی و پایداری خود را در مبارزه با قدرت های استکباری به جهانیان نشان دهند.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، قانم مقام نماینده ولی فقیه و امام جمعه و استاندار خراسان شمالی نیز با صدور بیانیه ای مشترک از قشرهای مختلف مردم این استان برای شرکت در راهپیمایی ۱۳ آبان ماه دعوت کردند.

در این بیانیه آمده است: ۱۳ آبان ماه در آسمان تاریخ معاصر ایران زمین یادآور سه واقعه مهم است که در سه دوره مختلف رخ داده، تبعید امام عزیز به ترکیه در سال ۴۳، کشتار دانش آموزان بی گناه در سال ۵۷ توسط رژیم وابسته شاه و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران در سال ۵۸ توسط دانشجویان خط امام که امام خمینی (ره) آن را انقلاب دوم نامیدند و به همین دلیل این روز در تاریخ کشور به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار به ثبت رسیده است.

این بیانیه می افزاید: ۱۳ آبان در تاریخ این دیار شهیدپرور، برگی زرین را به خود اختصاص داده و بسان ستاره ای فروزان در آسمان میهن اسلامی می درخشد.

مسئولان ارشد این استان در ادامه این بیانیه تاکید کرده اند که ۱۳ آبان درس هایی بزرگ از شهادت و رشادت و دلیری به ملت ایران آموخت و روحیه ولایی مردم سرافراز ایران و عدالت خواهی و ضد استکباری آنها را به جهانیان نشان داد و این پیام را داد که دیوار ستم شکستنی است و به همه مستضعفان یاد آور شد که می توانند چپاول گران را به زباله دان تاریخ بسپارند.

این بیانیه می افزاید، ۱۳ آبان به عنوان نمادی از ماهیت ضد استکباری انقلاب اسلامی است که هر سال زنده نگاه داشته می شود تا مانند چراغی فروزان مسیر آزادی خواهان و عدالت جویان را در تاریخ مشخص سازد.

درپایان این بیانیه ضمن گرامیداشت این روز بزرگ و تاریخی از عموم مردم شریف خراسان شمالی بویژه دانشگاهیان، طلاب و روحانیون، فرهنگیان، دانش آموزان فرهیخته استان دعوت شده است تا در مراسم راهپیمایی سیزده آبان حضوری چشمگیر و گسترده داشته و ضمن تجدید میثاق با آرمان های والای انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب برائت و انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، براساس برنامه های اعلام شده از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، همزمان با سیزدهم آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی مراسم راهپیمایی و تظاهرات دانش آموزان و سایر قشار مختلف مردم ،در 22 نقطه شهری و روستایی این استان برگزار می شود.

مسیر این راهپیمایی در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی از میدان شهید بهشتی این شهر تا میدان حضرت قائم(عج) و سخنران این روز احتمالا آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی، امام جمعه موقت تهران و دبیر کل جامعه روحانیت مبارز اعلام شده است.

کد خبر 2956548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha