دومین دور گفت‌وگوی دینی ایران و اسلوونی؛

خانواده بهترین محل برای انتقال ارزش‌های دینی و ایجاد صلح است

خانواده بهترین محل برای انتقال ارزش‌های دینی و ایجاد صلح است

تادی استرخوتس، استادیار دانشكده الهیات دانشگاه لوبلیانا و دبیركل كنفرانس اسقفان اسلونی در دومین گفت‌وگوی دینی ایران و اسلوونی، گفت: خانواده محلی برای انتقال ارزش‌های دینی و ایجاد صلح است.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین دور گفت‌وگوی دینی مركز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اندیشمندان اسلوونی، با عنوان «گفتمان جهان بدون خشونت و افراط گرایی» صبح امروز (۲۳ آذر ماه) با حضور آیت الله تسخیری، مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، ابوذر ابراهیمی تركمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آیت‌الله مصطفی محقق داماد رئیس گروه اسلام فرهنگستان علوم، حجت‌الاسلام محسن الویری دانشیار دانشگاه باقرالعلوم، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، از جمهوری اسلامی ایران و همچنین تادی استرخوتس دبیرکل کنفرانس اسقفان سوییس، بویان ژالتس، دانشیار و پژوهشگر ارشد در دانشکده الهیات، ویکوو استراخونیک، استادیار و دانشیار پژوهشی در دانشکده‌ الهیات، ماری یوژه اوسردکار، استادیار دانشکده‌ الهیات و لنارت اشکوف، استاد مؤسسه مطالعات فلسفی دانشگاه پریمورسکا و دانشکده‌ الهیات دانشگاه لوبلیانا، در محل این سازمان  افتتاح شد.

 استادیار دانشكده الهیات دانشگاه لوبلیانا و دبیركل كنفرانس اسقفان اسلونی در این نشست اظهار كرد: گفت‌وگو و همدلی رهبران و پیروان ادیان نسبت به مقدسات یكدیگر می‌تواند زمینه صلح و جلوگیری از خشونت در جهان را فراهم كند.

وی ادامه داد: ما با همدلی کامل می‌توانیم با یکدیگر گفت‌وگو کنیم و به كاهش بحران‌های موجود در جهان كمك كنیم.

استرخوتس خانواده را بهترین محل برای شکل‌گیری شخصیت فرزند و انتقال ارزش‌ها به نسل آینده عنوان كرد و گفت: خانواده می‌تواند فضا را برای انتقال ارزش‌ها به ویژه ارزش های دینی و ایجاد صلح در جامعه فراهم كند.

دبیركل كنفرانس اسقفان اسلونی با تأكید بر اینكه خانواده نقش به سزایی در تربیت كودكان و امنیت جامعه در آینده دارد، گفت: از منظر انجیل، خانواده قدیمی‌ترین نهاد اجتماعی است، زیرا خانواده، ثبات، صلح و نظم در جامعه را به وجود می‌آورد.

استرخوتس با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی‌های مشترک ادیان و گفت‌وگوهای بین دینی كه می‌تواند مشكلات و بحران‌های جامعه را بر طرف سازد، گفت: ادیان باید به گسترش عدالت و صلح مبتنی بر برابری انسان‌ها توجه داشته باشند و به اشاعه آن كه از ضروریات جامعه كنونی است، بپردازند.

استرخوتس در پایان سخنان خود ضمن قرائت بخشی از بیانیه مشترك جامعه اسلامی و كلیسای کاتولیک اسلامی، نسبت به اشاعه ارزش‌های خانواده برای صلح و مودت در جامعه تأكید كرد و گفت: برای معرفی خانواده و گسترش دین، لازم است تا از زبان علم بهره گیریم.

کد خبر 3000061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha