۱۹ دی ۱۳۹۴، ۱۷:۳۲

با حضور حاتمی کیا، رضاداد و اهالی فرهنگ؛

«حرفه ای» در مهر رونمایی شد

«حرفه ای» در مهر رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب «حرفه ای» عصر امروز با حضور جمع زیادی از اهالی سینما و فرهنگ در خبرگزاری مهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از کتاب «حرفه ای» شامل خاطرات جواد شریفی راد عصر امروز با حضور ابراهیم حاتمی کیا، علیرضا رضاداد، محمدرضا تابش، دکتر علی عسگری و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در خبرگزاری مهر رونمایی شد.

در این مراسم ابراهیم حاتمی کیا در سخنانی عنوان کرد: شاید به من گفته شود وقتی خاطرات جواد را شنیده ام و این خاطرات به گونه ای است که حتی بخش های کوچکش برای ساختن یک فیلم سینمایی کافی است، چرا آستینم را بالا نزده ام و درباره آن فیلمی نساخته ام. پاسخ من این است. ولله به خاطر بزرگ بودن ابعاد این موضوع است که نتوانسته ام وارد ساختنش شوم ولی این حرفها خاطرات کشور ما است و باید ثبت شود البته به شکلی درست نه اینکه صرفا از آنها کتابی ایجاد کنیم که بیشتر بیلان کار است تا اینکه دقیق و عمیق باشد. کتابهایی مثل حرفه ای است که می تواند فیلمسازان ما را برای ساختن اثری درخور توجه تحریک کند.

همچنین علیرضا رضاداد نیز در این نشست در سخنانی خاطراتی از همکاری مرحوم شریفی راد با او در پروژه سینمایی محمدرسول الله(ص) عنوان کرد و گفت: اتفاقی که برای جواد رخ داد هنوز هم خطرش حس می شود. ما از همه دوستان تقاضا داریم که به این مسئله توجه کنند که اگر چنین رویدادی تکرار شود دیگر بهانه ای نیست چرا که قابل پیشگیری بود اما پیشگیری از آن انجام نگرفت.

یکی از فرزندان زنده یاد شریفی راد نیز در این مراسم در سخنانی کوتاه عنوان کرد: ما هیچ گاه به دنبال اثبات این نبوده ایم که باید به پدرمان لقب شهید داده شود اما وقتی عده زیادی جمع می شوند و نامه ای می نویسند که باید به پدرم چنین لقبی داد و آن گاه مسئولان می گویند نه، حق داریم که به ما بر بخورد.

مشروح این گزارش متعاقبا ارسال می شود...

 

کد خبر 3020798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha