۱۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۳:۲۶

معاون استاندار خراسان شمالی:

۲۰۰ میلیاردتومان به دهیاری‌های خراسان شمالی اختصاص یافت

۲۰۰ میلیاردتومان به دهیاری‌های خراسان شمالی اختصاص یافت

بجنورد - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: از ابتدای استقرار دولت یازدهم تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به دهیاری‌های خراسان شمالی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین علی نیا ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح متمرکز پروژه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در شهرستان بجنورد افزود: دولت تدبیر و امید در اجرای پروژه‌های عمران و آبادی شهرها و روستاها به خصوص در مناطق محروم تاکید بسیار دارد.

وی گفت:  براین اساس از زمان استقرار دولت یازدهم تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی به دهیاری‌های خراسان شمالی اختصاص داده شده است.

علی نیا اظهار کرد: با اجرای پروژه‌های عمرانی در بخش‌های مختلف خراسان شمالی شاهد توسعه شهری و روستایی هستیم این در حالی است که میزان تخصیص اعتبار به پروژه‌های دهه فجر استان امسال ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی همچنین با اشاره به بهره برداری ۵۳۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۷۵ میلیارد تومان در شهرستان‌های استان افزود: از مجموع این پروژه‌ها ۲۶۰ پروژه با اعبار شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مربوط به دهیاری‌های استان است.

علی نیا اضافه کرد: ۹ پروژه در شهرستان بحنورد با اعتبار ۴۶ میلیارد تومان همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر به بهره داری رسید.

وی با اشاره به مصوبات سفر مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید به استان گفت: علاوه بر تخصیص صد در صدی اعتبارات سفر رهبری به استان سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان و امسال نیز ۲۳۰ میلیارد تومان مازاد به خراسان شمالی اختصاص یافت.

علی نیا افزود: همچنین در سفر ریاست جمهوری به استان نیز ۲۶ پروژه با اعتبار ۶۲۵ میلیارد تومان و یک هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای راه آهن نقاب، اسفراین، بجنورد و شیروان مصوب شد.

وی چهار بانده کردن محور بجنورد به جنگل گلستان با اعتبار ۱۶۵ میلیارد تومان را از مهم‌ترین پروژه‌های مصوب ریاست جمهوری در استان عنوان کرد که تا اوایل سال ۹۶ به بهره برداری می‌رسد.

علی نیا افزود: تاکنون نیمی از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان تخصیص یافته که از میزان ۴۴ درصد پرداخت شده است.

به گزارش مهر، در این مراسم مجتمع خدمات رفاهی میقات الرضا (ع) حصار گرمخان، پایگاه‌های بهداشتی امام علی (ع)، امام هادی (ع) و باقرخان به صورت نمادین افتتاح شدند.

کد خبر 3045167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha