۲۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۵:۱۹

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان:

۴۴۵ اثر به جشنواره استانی مطبوعات کردستان ارسال شد

۴۴۵ اثر به جشنواره استانی مطبوعات کردستان ارسال شد

سنندج- مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان عنوان کرد: ۴۴۵ اثر در دوبخش کردی و فارسی به جشنواره استانی مطبوعات کردستان ارسال شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رحیم جعفری امروز دوشنبه در دیدار اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان با معاون امور مطبوعاتی وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی در سنندج گفت: ۴۴۵ اثر از سوی خبرنگاران و اصحاب رسانه استان در دو بخش فارسی وکردی به جشنواره استانی مطبوعات ارسال شده است.

وی ارسال این تعداد آثار را نشان از ظرفیت بالای مطبوعات در استان خواند و عنوان کرد: انتظار داریم این سفر منجر به حمایت های بیشتر وزارت ارشاد از نشریات محلی استان که دارای استعدادها و توانمندی های فراوانی هستند، شود.

وی بیان کرد: نشریات استان به ویژه نشریات محلی علارغم مشکلات اقتصادی که در این چند سال با آن مواجه شدند تاکنون به خوبی توانستند به رسالت خطیر خود عمل کنند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: کردستان جزو ۱۵ استان کشور بود که اقدام به برگزاری انتخابات خانه مطبوعات کرد و همواره ساماندهی مسائل مربوط به اهالی رسانه در اولویت اداره کل ارشاد استان بوده وهست.

حجت الاسلام جعفری بیان کرد: هر اتفاق ورویداد فرهنگی در کردستان رخ دهد به سرعت در داخل و حتی خارج از کشور منتشر و منعکس می شود، بنابراین کار و فعالیت اهالی رسانه در این استان نیازمند هوشیاری و آگاهی بیشتری نسبت به سایر استان های کشور دارد.

رییس خانه مطبوعات استان کردستان هم در این دیداربه ارائه گزارشی از وضعیت خانه مطبوعات استان پرداخت و گفت:  خانه مطبوعات استان ۱۰۸ نفر عضو داشت که با ساماندهی هایی که براساس اساسنامه خانه صورت گرفت این تعداد به حدود ۷۰ نفر کاهش پیدا کرد.

مسعود احمدی بیمه را مهمترین دغدغه خبرنگاران استان خواند واظهارداشت: امیدواریم در این راستا تمهیدات و تدابیر لازم اندیشیده شود تا خبرنگاران این استان مرزی بدون دغدغه به رسالت مهم خود بپردازند.

وی به  مباحثی در خصوص اقتصاد رسانه و آگهی های نشریات هم اشاره ای کرد و خواستار حمایت بیشتر از رسانه های استان شد.

کد خبر 3557563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha