۲۷ بهمن ۱۳۹۴، ۸:۵۸

انتظامی در کردستان:

بیمه اولویت اصلی معاونت مطبوعاتی/توزیع آگهی دولتی ساماندهی می شود

بیمه اولویت اصلی معاونت مطبوعاتی/توزیع آگهی دولتی ساماندهی می شود

سنندج – معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیمه یکی از اولویت های ماست و به همین دلیل با هدف حمایت از خبرنگاران این موضوع در تمامی برنامه های معاونت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین انتظامی دوشنبه شب در نشست سه ساعته از مدیران مسئول نشریات محلی، سرپرستی دفتر خبرگزاری ها و روزنامه های سراسری استان کردستان اظهار داشت: بیمه اولویت اصلی معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در همین راستا برنامه ها و طرح های متعددی در دستور کار قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: من معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستم و به همین دلیل باید تمامی فعالان عرصه رسانه را مورد حمایت قرار دهم و به همین دلیل توجه به دغدغه های تمامی فعالان این عرصه به ویژه خبرنگاران همواره در اولویت فعالیت های من قرار داشته است.

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: از زمان حضورم در معاونت امور مطبوعاتی تلاش شده است که در تمامی برنامه ها و آئین های نامه های اجرایی و حمایتی از نشریات و رسانه بحث بیمه خبرنگاران مورد توجه قرار گیرد.

وی ایجاد امکان های تشویقی برای صاحبان امتیاز و مدیران مسئول برای بیمه خبرنگاران را از جمله اقدامات اجرایی این حوزه عنوان کرد و افزود: در همین راستا تغییراتی در سایت سمان ایجاد شده است و نسخه جدید این سایت با ساز و کار جدید تا یک ماه آینده رونمایی می شود.

نسخه جدید سایت سمان رونمایی می شود

انتظامی گفت: اولویت اصلی ما برای بیمه کردن خبرنگاران از سوی خود رسانه است ولی در کنار این مهم سایت سمان در نسخه جدید امکانی را برای بیمه کردن خبرنگاران در این قالب هم فراهم کرده است.

وی به وضعیت بیمه کردن شش هزار نفر در دولتی قبلی اشاره کرد و افزود: متاسفانه بر اساس سبک استاد احمدی نژاد ۲۰ هزار نفر به یک باره خبرنگار شده و در سایت سمان ثبت نام کردند و از این جمع ثبت نام شده بالغ بر شش هزار نفر آنها بیمه شدند در حالی که بخش زیادی از افرادی بیمه شده اساسا خبرنگار نبوده و حتی کار خبری نیز نمی کردند.

وی ادامه داد: از مجموع شش هزار فرد بیمه شده تمامی رانندگان تاکسی در یکی از شهرهای شمالی کشور جزو خبرنگاران بودند و از این امکان استفاده می کردند که در خوبینانه ترین حالت کل خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه در کشور حتی با خبرنگاران شاغل در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ما به زحمت به پنج هزار نفر می رسیم.

ساماندهی آگهی های ثبتی و دادگستری در دستور کار

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به موضوع مهم ساماندهی آگهی های دولتی اشاره کرد و افزود: سیاست ما در استان در حوزه توزیع آگهی حمایت از نشریات محلی است و در همین راستا نیز برنامه های مختلفی را طراحی و اجرایی کرده ایم.

وی از اجرایی کردن نرم افزار توزیع آگهی های دولتی در سراسر کشور خبر داد و گفت: هم اکنون این نرم افزار در تهران اجرایی شده است و تا یک ماه آینده هم در سراسر کشور اجرا می شود و فرصت سوء استفاده به افراد و ادارات برای توزیع سلیقه ای آگهی های دولتی نمی دهد.

انتظامی اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر بعضی از روزنامه های کشوری در استانی همچون کردستان بخش زیادی از آگهی های دولتی را به خود اختصاص داده اند در حالی که کل تیراژ آنها در سطح کشور نیز اندک است و این ظلم له نشریات محلی است.

وی ادامه داد: یک روش مواجه با قانونی سبک احمدی نژادی است یعنی هر قانونی را که قبول نداریم به راحتی اجرایی نکنیم ولی سبک دیگر پیگیری از مراجع مسئول برای تغیر قانون است و به همین دلیل ما در تلاش هستیم که در آئین نامه اجرایی قانون تغییراتی ایجاد کنیم تا زمینه برای حمایت بیشتر از نشریات محلی فراهم شود.

رتبه بندی روزنامه های سراسری با هدف توزیع عادلانه آگهی های صورت گرفت

وی به موضوع رتبه بندی روزنامه های سراسری اشاره کرد و افزود: در کشور ما ۱۵۰ روزنامه داریم که ۹۲ روزنامه برای حضور در رتبه بندی اعلام آمادگی کرده و تاکنون ۷۵ رتبه نیز اعلام شده است و این کار شرایط را برای توزیع عادلانه آگهی های دولتی در بین نشریات سراسری بر اساس قانون فراهم می کند.

وی از ساماندهی آگهی های ثبتی و دادگستری خبر داد و افزود: بعد از نهایی کردن کار ساماندهی آگهی های دولتی این اقدام نیز تا دو ماه آینده در دستور کار معاونت قرار می گیرد و انتظار می رود که بتوانیم در این بخش همکاری سایر دستگاه های مسئول و متولی را نیز جلب کنیم.

انتظامی عنوان کرد: ما به عنوان معاونت امور مطبوعاتی در جایگاه امر و نهی کردن به رسانه ها نیستمی بلکه بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته رسانه ها و صاحبان آنها را در شرایطی قرار می دهیم که خود را با قوانین و مقررات هماهنگ کنند و به همین دلیل تلاش شده است که در تمامی تصمیم گیری ها خود صاحبان رسانه ها مشارکت داشته باشند.

دفاتر استانی روزنامه های سراسری پروانه دار می شود

وی از صدور پروانه های دفاتر شهرستانی و استانی روزنامه های سراسری خبر داد و گفت: در آینده ای نزدیک این پروانه ها به اداران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال می شود و هدف ما از این کار هم شناسنامه دار کردن فعالیت های این دفاتر است.

وی همچنین به مسائلی دیگری در حوزه فعالیت های خانه های مطبوعات، اجرایی کردن طرح اشتراک نشریات و همچنین اغاز طرح توزیع به صورت پایلوت در استان آذربایجان شرقی هم اشاره کرد و گفت: انتظار می رود که با جلب مشارکت و همراهی خود فعالان عرصه رسانه بتوانیم فضای بهتری را در این بخش فراهم کنیم.

در جریان برگزاری این نشست در ابتدا شماری از سرپرستانی دفاتر خبرگزاری ها و روزنامه های کشوری و همچنین مدیران مسئول نشریات محلی به بیان مشکلات خود در حوزه های مختلف پرداختند.

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان هم گفت: موضوع صندوق اعتباری خبرنگاران کردستان، برگزاری دوره های اموزشی و همچنین برگزاری جشنواره بین المللی مطبوعات کردی به عنوان سه وعده من به شماست که انتظار می رود بتوانیم در آینده نزدیک این سه وعده را عملیاتی کنیم.

 

کد خبر 3558032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha