۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۲:۳۵

فعالان سیاسی با مهر مطرح کردند:

لزوم مشارکت وحضور حداکثری درانتخابات/ پرهیز از تخریب و توهین

لزوم مشارکت وحضور حداکثری درانتخابات/ پرهیز از تخریب و توهین

بجنورد - فعالان سیاسی خراسان شمالی، برلزوم مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید و از داوطلبان خواستند تا از هرگونه تخریب و توهین یکدیگر پرهیز کنند.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: در آستانه برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، بازار رقابت‌های انتخاباتی در خراسان شمالی داغ و نامزدهای باقی مانده در عرصه این رقابت‌ها و هواداران آن‌ها با شدت بخشیدن به انجام فعالیت‌های تبلیغاتی، برای کسب کرسی‌های بهارستان تلاش می‌کنند.

حضور پرشور مردم و به ویژه جوانان در محل ستادهای تبلیغاتی انتخابات ۵۱ نامزد اصولگرا، اصلاح طلب و نامزدهای مستقل، حاکی از حضور گسترده مردم در دو انتخابات پیش رو است و فعالان سیاسی از هر سه گروه نیز با برگزاری مراسمات سخنرانی در شهر و روستا و اعلام مواضع و دیدگاه‌ها، حمایت‌ها و صدور بیانیه‌ها، از طریق تبلیغات مکتوب و یا فضای مجازی برای پیروزی طیف مورد نظر خود تلاش می‌کنند.

یک فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با استقرار نظام جمهوری اسلامی مردم برای نقش آفرینی و پیشرفت در امور کشور، همواره از طریق شرکت در انتخابات دیدگاه‌ها، نظرات و خواسته‌های خود را اعلام کرده‌اند.

سیدمحمد افشین فر با اشاره به برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، وظیفه این مجلس را قانون گذاری دانست و افزود: مردم به واسطه نمایندگان خود ریل گذاری و به واسطه همین نمایندگان بر قوه مجریه نظارت می‌کنند، از این جهت باید مردم با حضور جدی و شناخت و به دور از قومیت خواهی و وابستگی‌های غیر ارزشی، وارد عرصه انتخابات شوند.

وی اظهار کرد: باید به بحث انتخابات به صورت جدی وارد شد تا اهداف مورد نظر از این طریق محقق شوند.

حجت الاسلام افشین فر افزود: برای یک انتخاب درست باید اولا افراد را کاملا بشناسیم و آن‌ها را از حیث کارآمدی، تعهد و تدین انتخاب کنیم و اگر چنانچه خودمان به نتیجه نهایی نرسیدیم، باید به معتمدین اعتماد کنیم.

وی گفت: ترکیب مجلس آینده شورای اسلامی به انتخاب مردم بستگی دارد و اگر مردم تا کنون نفعی از انقلابی بودن افراد برده‌اند باید به انقلابیون رای دهند که بیشتر به اصول امام راحل(ره) پایبند هستند.

حجت الاسلام افشین فر اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی مجلسی است که نماینده مردم باید برای دفاع از حقوق مردم انقلابی وارد آن شود.

وی تصریح کرد: به هر صورت مردم در دادن رای خود به هرطیفی که می‌خواهند آزادند، اما باید به کسانی رای دهند که حداقل به دنبال وابستگی کشور به بیگانگان و به دنبال تحقق خواسته‌های دشمنان نباشند.

ترکیب مجلس آینده شورای اسلامی به انتخاب مردم بستگی دارد و اگر مردم تا کنون نفعی از انقلابی بودن افراد برده‌اند باید به انقلابیون رای دهند که بیشتر به اصول امام راحل(ره) پایبند هستند

حجت الاسلام افشین فر اظهار کرد: تجربه نشان داده وابستگی به قدرت‌های بزرگ، آبادانی به همراه ندارد از این جهت مردم در انتخابات باید اول تعریف و تصویر خود از انقلابی و غیر انقلابی بودن را باید بررسی و مرور و بعد به دادن رای اقدام کنند.

وی از نامزدهای انتخابات مجلس خواست تا با پرهیز از دادن وعده‌های دروغین و برنامه‌های که اجرای آن امکان پذیرنیست، به رعایت حق الناس توجه کنند.

حجت الاسلام افشین فر تصریح کرد: مردم باید هوشیارانه وضعیت نامزدهای انتخابات را مورد مطالعه قرارداده و وعده‌های آنان در صورت انتخاب و رفتن به مجلس از آنان مطالبه کنند.

وی گفت: در این دوره از انتخابات بار سنگین‌تری بر دوش داریم و آن برگزاری همزمان انتخابات خبرگان رهبری است که برای این موضوع و انتخاب نماینده خبرگان رهبری مردم بایستی دقت و توجه بیشتری داشته باشند، چرا که وظیفه خبرگان رهبری نظارت بر رهبر و انتخاب درست رهبر است.

حجت الاسلام افشین فر افزود: غفلت و کوتاهی در این امر و نبود شناخت کافی از افراد به طور حتم خطر بزرگی را متوجه کشور خواهد کرد.

وی اظهار کرد: انتخاب صحیح و درست مردم در انتخاب خبرگان اول، موجب شد تا اعضای خبرگان رهبری در خرداد ۶۸ با انتخاب حضرت آیت الله خامنه‌ای، کشور از خطرات بزرگ ونقشه های شومی که دشمنان کشور در سر داشتند نجات دادند و سکان هدایت کشور را به دست فردی سپردند که امروز با گذشت سالیان زیاد، هدایت و رهبری‌های خردمندانه و مدبرانه ایشان در ایران اسلامی و سراسر دنیا، برای همگان مشهود است.

حجت الاسلام افشین فر تصریح کرد: انتخابات خبرگان رهبری از این جهت دشوار است که انتخاب بین بزرگان و صاحب فضل و علم مطرح است.

وی خواستار حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای شد و گفت: در روزها و ساعت‌های پایانی رقابت‌های انتخاباتی، نامزدها و هواداران آن‌ها باید تلاش کنند که با رعایت قوانین و حفظ حرمت اشخاص، فضای امن و سالم سیاسی را برای مردم فراهم تا واجدین شرایط رای دادن بتوانند بهترین‌ها را انتخاب و به مجلس شورای اسلامی بفرستند.

نباید فضای تخریب و توهین در جامعه فراهم شود

یک فعال سیاسی اصلاح طلب نیز در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: طی فرایند برگزاری انتخابات نباید فضای تخریب و توهین در جامعه فراهم شود.

اسماعیل حسین پور اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص منطقه و تاکیدات مقام معظم رهبری همه ما موظف به شرکت در انتخابات هستیم و طی ۳۷ سال گذشته نیز با قدرت در انتخابات شرکت کرده و به فرد مورد نظر خود رای داده‌ایم.

وی گفت: نظر شورای نگهبان برای همه گروه‌های سیاسی و همه مردم محترم است و باید همه به آن تمکین کنند؛ اینکه برخی از افراد خود را انقلابی‌تر نشان داده و برخی نیز مرزبندی می‌کنند که نوعی توهین به شورای نگهبان محسوب می‌شود.

حسین پور با تاکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی و رقابتی افزود: نامزدهای انتخابات و طرفداران آنان از هر جریان و سلیقه‌ای که هستند نباید برای کسب آرا به هر شیوه و روشی متوسل شوند، بلکه باید با رعایت قانون و رعایت اخلاق زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: دوران تبلیغات و رقابت‌های انتخاباتی به زودی به پایان می‌رسد بنابراین باید با ایجاد فضای محبت و دوستی و رفاقتی به جای رقابتی به گونه‌ای عمل شود که دشمن نتواند از این فضا به نفع مطامع خود بهره برداری کند.

حسین پور افزود: در انتخابات پیش رو همه ما به ندای رهبری لبیک خواهیم گفت و در خراسان شمالی مردم ولایت مدار با شرکت پرشور و گسترده در انتخبات ثابت خواهند کرد که همواره به نظام و رهبری وفادار هستند.

وی گفت: نمایندگان وظیفه قانون گذاری را به عهده دارند اما پس از کسب کرسی نمایندگی باید به رفع مشکلات کشور و استان از جمله ایجاد اشتغال و رفع بیکاری، مشکلات معیشتی مردم و... باید توجه کنند.

این عضو سیاسی اصلاح طلب افزود: اصلاح طلبان با توجه به محدودیت کاندیداها وحدت خوبی به اهم دارند و امیدواریم که این طیف سیاسی در استان برنده انتخابات امسال باشد.

وی گفت: با توجه به انجام موفقیت آمیز برجام و لزوم همسویی و همراه بیشتر نمایندگان باا فعالیت‌های دولت، اصلاح طلبان تلاش می‌کنند تا تندروها به مجلس راه نیابند و این یکی از اهداف مهم این جریان سیاسی است.

وی تصریح کرد: اگر اصلاح طلبان برنده انتخابات شوند روند کارها در مجلس شورای اسلامی شتاب خواهد گرفت و در عرصه‌های مختلف کار و اشتغال شاهد بالندگی خواهیم بود.

حسین پور گفت: همچنین با برنده شدن اطلاح طلبان در انتخابات بسیاری از درهای بسته به سوی ایرانیان گشوده می‌شود که این ادامه نرمش قهرمانانه است.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان و جمعیتی بالغ بر ۹۲۹ هزار نفر، بیش از ۶۲۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن دارد.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه هفتم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

کد خبر 3563956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha