۲۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۵۷

رییس کل دادگستری خراسان شمالی:

انتخابات منطبق با قانون و اخلاق برگزار شود/ برخورد جدی با متخلفین

انتخابات منطبق با قانون و اخلاق برگزار شود/ برخورد جدی با متخلفین

بجنورد - رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: باید تلاش کرد تا انتخابات منطبق با قانون و با رعایت اخلاق برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نورالله قدرتی صبح چهارشنبه در جلسه توجیهی نامزدها و روسای ستادهای انتخاباتی خراسان شمالی که در تالار حافظ شهرداری بجنورد افزود: هدف از برگزاری این جلسه و جلسات مرتبط با فرایند انتخابات، صیانت و پاسداری از انتخابات و حفظ حقوق مردم است.

وی اظهار کرد: نامزدهایی که در انتخابات موفق به اخذ اکثریت آرای مردم می‌شوند، به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در زمره قانون گذاران و ناظرین بر رعایت و اجرای قانون قرار می‌گیرند و از این جهت بایستی معیارهای آنان برای حضور در انتخابات و انجام تبلیغات انتخابات، مطابق با قانون باشد.

حجت الاسلام قدرتی افزود: نامزد انتخاباتی که خود او به کوچک‌ترین نکته‌ای در رعایت قوانین بی توجهی کند با افرادی که مرتکب بزرگ‌ترین جرائم می‌شوند تفاوتی ندارد.

وی گفت: نامزدهای انتخاباتی باید از لحاظ روحی و اخلاقی آمادگی پذیرش مسؤولیت خطیر نمایندگی مجلس را داشته باشند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی تاکید کرد: تلاش تمام عوامل انتخابات، برگزاری انتخاباتی منطبق با مقررات، موازین قانونی و اخلاق مداری است.

حجت الاسلام قدرتی تصریح کرد: هرگونه تخریب و توهین نامزدهای انتخاباتی ممنوع است و در صورت مشاهده با اهانت کنندگان و منتشرکنندگان مطالب در فضای مجازی و یا مطبوعات و خبرگزاری‌ها برخوردهای قانونی صورت می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری افزود: پس از انتخابات و مشخص شدن نمایندگان مجلس شورای اسلامی برنامه‌ریزی‌های لازم نیز به منظور حمایت و بهره مندی از ظرفیت‌های آنان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور، روز جمعه هفتم اسفندماه جاری برگزار می‌شود.

در خراسان شمالی ۶۳ نامزد مجلس شورای اسلامی برای کسب چهار کرسی ثابت و یک کرسی مشترک و سه نامزد مجلس خبرگان رهبری برای کسب یک کرسی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

کد خبر 3559279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha