۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۴۷

با پایان شمارش آرا در تمامی حوزه ها مشخص شد؛

ریز شمارش آرای تمامی نامزدهای انتخابات مجلس درخراسان شمالی

ریز شمارش آرای تمامی نامزدهای انتخابات مجلس درخراسان شمالی

بجنورد – با پایان یافتن کار شمارش آرا در تمامی حوزه های انتخابیه سه گانه خراسان شمالی، ریز شمارش آرای تمامی نامزدها مشخص شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی اعلام قطعی نتایج شمارش آرا در حوزه های سه گانه اصلی و فرعی این استان و مشخص شدن نامزدهای پیروز این انتخابات، ریز نتایج شمارش آرا مربوط به ۴۲ نامزد انتخابات دهم در خراسان شمالی جمع بندی و به شرح ذیل اعلام می گردد:

حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان و جمعیتی بالغ بر ۹۲۹ هزار نفر دارای چهار کرسی ثابت و یک کرسی مشترک در مجلس شورای اسلامی و یک کرسی ثابت در مجلس خبرگان رهبری است.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی ستاد انتخابات خراسان شمالی از مجموع ۶۲۴ هزار و ۳۰۰ نفر واجدین شرایط آرا، ۷۱ درصد در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کردند.

در انتخابات هفتم اسفندماه امسال، شهرستان بجنورد با ۶۶ درصد کمترین میزان و شهرستان جاجرم با ۸۰ درصد بیشترین میزان شرکت کننده در انتخابات را داشتند و شهرستان‌های شیروان با ۶۸، اسفراین با ۷۱ و گرمه ۷۵ و مانه و سملقان با ۷۶درصد شرکت کننده حماسه هفتم اسفندماه امسال را رقم زدند.

بر این اساس کل آراء ماخوذه در حوزه انتخابیه شهرستان شیروان ۸۲ هزار۱۱۹رای بوده که از این تعداد ۸۰ هزار و ۱۱۸ رای آرء صحیح بوده که عبدالرضا عزیزی به عنوان منتخب مردم این شهرستان با کسب ۲۷ هزار و۱۷۹رای به مجلس دهم راه یافت.

همچنین کل آراء ماخوذه در شهرستان اسفراین ۷۳ هزار۴۱۱ رای بوده که از این تعداد۷۱ هزار و ۶۰۸ رای آراء صحیح بوده که آقای هادی قوامی با ۲۴ هزار و۱۹۵رای به عنوان منتخب مردم اسفراین به مجلس شورای اسلامی راه یافته است.

از حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم نیز آقایان علی اکبری و علی قربانی راهی بهارستان شدند.

کد خبر 3568498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha