۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۹:۱۳

وزیر کشور پاکستان:

ترامپ باید یاد بگیرد که چگونه در مورد یک کشور مستقل سخن بگوید

ترامپ باید یاد بگیرد که چگونه در مورد یک کشور مستقل سخن بگوید

وزیر کشور پاکستان ضمن انتقاد از سخنان «ترامپ» درمورد اسلام آباد گفت: ترامپ باید بداند که پاکستان مستعمره آمریکا نیست و از این رو وی باید طرز سخن گفتن درباره یک کشور مستقل را بیاموزد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «داون نیوز»، «چودری نثار علی خان» وزیر کشور پاکستان گفت که «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، از قربانیانی که پاکستان در جنگ داده است مطلع نیست، وی باید طرز حرف زدن در مورد یک کشور مستقل را بیاموزد.

وی هم چنین ضمن نقد صحبت های ترامپ طی مصاحبه ای که این نامزد آمریکایی با «فاکس نیوز» درمورد پاکستان و آزادی «شکیل آفریدی» یکی ازمهره های سازمان سیا داشته، گفت که آمریکا نمی تواند پاکستان را در ازای وعده های ناچیز فریب بدهد.

وی افزود: ترامپ در اظهارات خود اطلاعات غلطی را راجع به «اسلام آباد» بیان کرده است. وی باید بداند که پاکستان مستعمره آمریکا نیست.

وی همچنین گفت که آمریکا حق دیکته کردن هیچ دستوری به پاکستان در مورد آزادی آفریدی را ندارد.

نثارعلی خان در ادامه گفت: حتی اگر ترامپ رئیس جمهور آینده آمریکا بشود باز هم حق تصمیم گیری در خصوص آینده آفریدی را نخواهد داشت.

 گفتنی است که ترامپ در مصاحبه خود با فاکس نیوز گفته بود که در عرض دو دقیقه آفریدی را از زندان پاکستان آزاد خواهد کرد. وقتی مجری برنامه از وی درباره چگونگی آزاد سازی وی سوال کرده بود ترامپ در پاسخ گفته بود که من مطمئنم که اگر من از اسلام آباد در خواست کنم قطعا وی را آزاد خواهند کرد چرا که آمریکا کمک های بسیار زیادی به پاکستان کرده است.

لازم به ذکر است که  اخیرا نیز کنگره آمریکا بعد از به تعلیق درآوردن کمک مالی به پاکستان و فروش جنگنده به این کشور، ‌ آزادی شکیل آفریدی جاسوس سیا را یکی از شرایط ادامه کمک مالی به اسلام‌آباد اعلام کرد.

«شکیل آفریدی» به علت همکاری و کمک به سازمان سیا در یافتن مخفی‌گاه اسامه بن لادن رهبر القاعده به ۳۳ سال زندان محکوم شده است.

پس از صدور حکم زندان برای آفریدی، مقامات آمریکایی با این استدلال که او به سازمان سیا برای یافتن بن لادن که در مرگ هزاران آمریکایی نقش جدی داشته کمک کرده است، به این حکم به‌شدت اعتراض کردند.

آمریکا بارها خواهان تحویل گرفتن شکیل آفریدی شد و حتی تهدید کرد در صورتی که وی به آنان تحویل داده نشود کمک مالی خود به پاکستان را قطع می‌کند اما پاکستان حاضر به تحویل دادن وی نشد.

کد خبر 3615146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha