۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۲۶

معاون بهداشتی وزارت بهداشت خبر داد:

دانشجویان سفیر سلامت می‌شوند

دانشجویان سفیر سلامت می‌شوند

معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: سفیران سلامت دانشجویی به زودی طراحی می‌شود تا دانشجویان در دانشگاه‌ها کمپین‌های غذای سالم را تشکیل دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی‌اکبر سیاری در نشست رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی با اشاره به وضعیت غذایی ایرانیان، گفت: مهمترین استراتژی در کنترل و پیشگیری بیماری‌های غیرواگیر، فعالیت همه‌جانبه در اصلاح غذایی است.

وی افزود: مسائلی مانند ممنوعیت مصرف سیگار در اماکن عمومی و کاهش مصرف نمک، کاهش مصرف قند و اضافه شدن کارشناس تغذیه به سیستم پیشگیری بخش مهمی از جمله این فعالیت‌ها است.

سیاری یادآور شد: ترویج تغذیه با شیر مادر بسیار مهم است چرا که اگر کودکی در شش ماهه اول شیر مادر بخورد، در بزرگسالی کمتر دیابت می‌گیرد.

وی درباره کاهش مصرف الکل و اثر آن در بیماری‌های غیرواگیر، گفت: دو سوم مواد الکلی که در ایران مصرف می‌شود، ساخت داخل است که با بدترین مواد موجب بیماری‌های عدیده در مصرف‌کنندگان می‌شود.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت از مثلث ماهواره، آرایشگاه زنانه و باشگاه بدنسازی به عنوان مثلث خطر نام برد و گفت: موادی که با نام مواد لاغری در این مثلث ترویج می‌شود، همه مملو از مواد روانگردان است.

سیاری یادآور شد: چهار موضوع قند خون بالا، فشار خون بالا، کلسترول و اضافه وزن به همراه کم تحرکی موجب بیماری‌های سرطان، قلبی عروقی، دیابت و آسم می‌شوند. ما باید عوامل خطر را شناسایی کنیم تا بتوانیم مردم را از آنها آگاه کنیم.

وی تاکید کرد: مأموریت اصلی ما این است که برای همه مردم ایران پرونده سلامت الکترونیک تشکیل شود و با تشخیص زودهنگام، از گسترش بیماری‌ها جلوگیری کنیم.

کد خبر 3661170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha