۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۰۴

نمایش مستندهای «سونیتا» و «آتلان» در جشنواره آمریکا

نمایش مستندهای «سونیتا» و «آتلان» در جشنواره آمریکا

فیلم مستند «آتلان» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و مستند «سونیتا» در جشنواره فیلم «ماموت‌لیک» آمریکا روی پرده خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «ماموت‌لیک» Mammoth Lakes از فردا ۵ خرداد ۹۵ در ایالت کالیفرنیای آمریکا آغاز به کار می‌کند و فیلم مستند «آتلان» ساخته معین کریم‌الدینی در کنار ۵۰ فیلم مستند بلند و سینمایی دیگر از کشورهای مختلف دنیا در بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره روی پرده خواهد رفت.

موضوع مستند «آتلان» که سال ۹۴ در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران شد درباره‌ یک مربی پرورش اسب به نام علی گوک‌نژاد و ایلحان نام یک اسب است؛ اسبی که قرار است مقام‌های زیادی نصیب خانواده‌ آنها کند. علی قصد دارد با پولی که از جوایز ایلحان بدست می‌آورد ازدواج کند اما در مسابقه‌ کورس همه‌ چیز بر وفق مراد او پیش نمی‌رود! ایلحان در شرایط پیش‌بینی نشده‌ای قرار می‌گیرد و علی برای قهرمانی اسبش می‌جنگد...

فیلم مستند «آتلان» در جشنواره‌های «ایدفا» (هلند)، «سباستوپل» و «تیبورون» (آمریکا)، «زوریخ» (سوئیس) و بخش ویژه «داک‌کورنر» جشنواره کن به نمایش درآمد. این فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم مستند بلند از نهمین دوره جوایز سینمایی «آسیا- پاسیفیک» استرالیا و هفدهمین دوره جایزه مستند شبکه TRT ترکیه هم بوده است.

عوامل ساخت این فیلم که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده است، عبارتند از: نویسنده، کارگردان، تدوین‌گر و تهیه‌کننده: معین کریم‌الدینی، پژوهشگر: فاطمه سرافراز، مدیر تصویر‌برداری: سامان لطفیان، صدابردار: طاهر پیشوایی، طراحی و ترکیب صدا: مهرداد جلوخانی، موسیقی: آریا عظیمی‌نژاد.

فیلم مستند «سونیتا» ساخته رخساره قائم‌مقامی هم در اختتامیه جشنواره «ماموت‌لیک» آمریکا به نمایش درمی‌آید که تا روز ۹ خرداد ۹۵ برپا خواهد بود.

کد خبر 3666471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha