۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۱۶

امام جمعه کرمانشاه:

بیکاری کرمانشاه تاسف بار است/ تاکید بر ترویج فرهنگ کار و مهارت

بیکاری کرمانشاه تاسف بار است/ تاکید بر ترویج فرهنگ کار و مهارت

کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه آمار بیکاری استان با توجه به ظرفیت های موجود را تاسف بار عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسئولان اداره کل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز یکشنبه به مناسبت هفته مهارت با حضور در دفتر آیت الله امام جمعه کرمانشاه با وی دیدار کردند.

آیت الله علما در این دیدار اظهار داشت: کشور ما از زمینه های مساعد و سرمایه های بزرگی برخوردار است که نیازمند مدیریت دقیق، توانمند، علمی و همچنین حمایت مسئولین برای استفاده مطلوب از آن هستیم.

وی گفت: کشاورزی یکی از سیاست های کشور قبل از انقلاب بود که آن را از دست دادیم و صنعت به ما پیشنهاد شد، اما هم اکنون صنعت را هم از دست داده ایم و وارد کننده شده ایم، در حالی که ما کشوری صادر کننده بودیم و این نتیجه برنامه ریزی برای ما بود.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه مسئولین ما باید چون پزشک به دنبال پیدا کردن مشکلات باشند، افزود: در حال حاضر دولت ایجاد هر شغل را مستلزم ۳۰۰ میلیون هزینه می داند.

علما محور قرار دادن کشاورزی با توجه به ظرفیت های موجود را مورد تاکید قرار داد و گفت: دولت باید زیرساخت را مدیریت کرده و آن را در اختیار جوانان قرار دهد و و خود بر امور نظارت کند.

 نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری اصرار بر اقتصاد مقاومتی دارد به خاطر این است که ما مواد اولیه را در اختیار داریم.

آیت الله علما تاکید کرد: هر نقطه از ایران یک پتانسیل و ظرفیت دارد که باید از آن استفاده شود.

وی در بخش دیگری اظهار داشت: ما در فنی و حرفه ای می توانیم حرف اول را بزنیم که نیازمند آن مقدمات و فرهنگسازی است، ما می توانیم با بهره گیری از حرفه هایی که آموزش داده می شود، خیلی کارها انجام دهیم.

امام جمعه کرمانشاه خاطر نشان کرد: ما کشور ثروتمندی هستیم که جدای از نفت و گاز روی زر نشسته ایم و براساس جمله امام راحل (ره)  «ما می توانیم»، که البته هنوز آنگونه که باید به این شعار جامعه عمل نپوشانده ایم که در این صورت باید اقتصاد اول منطقه در اختیار ما بود.

علما با بیان اینکه نظارت، مدیریت، فرهنگ و زیر ساخت لازم برای این منظور وجود ندارد، تاکید کرد: جوانان ما باید تفکر استخدام دولتی را فراموش کنند و با بهره گیری از زیر ساخت های نهادی چون فنی و حرفه ای به کشاورزی و فنی و مهارتی سوق داده شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اشاره ای به جمعیت کشور چین داشت و راهکار ایجاد اشتغال در این کشور را کارآفرینی و مهارت آموزی دانست.

آیت الله علما بر ترویج فرهنگ کار، تلاش، توسعه کشاورزی، دامداری، فنی و حرفه ای و... تاکید کرد و گفت: ما باید برای این امور تدبیر لازم را اتخاذ کنیم.

وی با طرح این سوال که چرا ما باید وارد کننده محصولات از جمله در کشاورزی باشیم، گفت: علت آن کمبود نیروی ماهر است که باید بر ترویج فرهنگ کار و مهارت تاکید شود.

علما با بیان اینکه امکان جذب همه فارغ التحصیلان از سوی دولت وجود ندارد، افزود: در حال حاضر در هر استان چند هزار نیروی اضافه وجود دارد و جایی برای پذیرش نیروهای جدید وجود ندارد.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: دولت باید در این راستا و با توجه به شرایط موجود، زمینه سازی کرده و زیرساخت های لازم را برای جوانان فراهم کند.

علما با بیان اینکه ما به دو نسخه مسکن و معالج نیاز داریم، اظهار داشت: الان دو سال است مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد درونی تاکید دارد و ما باید به آن توجه کنیم.

وی همچنین بر پرهیز از خام فروشی تاکید کرد و گفت: باید زمینه ای فراهم شود که این مواد خام موجود و سرمایه های طبیعی در داخل به ارزش افزوده برسد.

علما ادامه داد: ما در استان کرمانشاه نیز سرمایه های زیادی داریم که اگر روی آن کار شود، بیکاری در استان وجود نخواهد داشت که از آن جمله می توان به ظرفیت دامداری استان اشاره کرد.

وی بار دیگر بر تبلیغ و ترویج مهارت تاکید کرد و گفت: روی هوا اقتصاد مقاومتی درست نمی شود و ما باید چشممان را روی خارج ببندیم.

علما با بیان اینکه هیچ کس چون صدام، خوش خدمتی آمریکا را نکرد، گفت: ما باید متکی به خود باشیم و فضا را فراهم و فرهنگ سازی کنیم.

امام جمعه کرمانشاه خاطر نشان کرد: فنی و حرفه ای در این زمینه بسیار می تواند موثر باشد و باید در این زمینه تلاش کرد تا به اقتصاد داخلی قوی که همان اقتصاد مقاومتی است در نتیجه مهارت آموزی و ایجاد اشتغال پایدار دست یابیم.

وی با اشاره به آمار بیکاری کرمانشاه، گفت: من به خاطر این مسئله بسیار متاسف می شوم و در همه جلسات این را تکرار می کنم که روزی بیکاری استان باید معالجه شود که اگر این درست شود، ازدواج و مسکن و ... هم درست می شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: برای تحقق این موضوع طبق تاکید رهبری باید جهادی وارد میدان شد و کار و عمل کرد.

علما در پایان با آرزوی توفیق برای مسئولین در خدمت رسانی، گفت: هیچ خدمتی بالاتر از این نیست که کشورمان را بسازیم.

کد خبر 3721964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha