۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۰۲

هشدار «یونکر» به ترکیه در مورد از سرگیری مجازات اعدام

هشدار «یونکر» به ترکیه در مورد از سرگیری مجازات اعدام

رئیس کمیسیون اروپا امروز دوشنبه در مورد ازسرگیری مجازات اعدام به ترکیه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ژان کلود یونکر» در اظهاراتی گفت: ترکیه شانسی برای پیوستن به اتحادیه اروپا در آینده نزدیک ندارد و اگر مجازات اعدام در این کشور از سر گرفته شود تمامی مذاکرات در این رابطه متوقف می شود.

یونکر همچنین هشدار داد در صورتی که ترکیه مجازات اعدام را دوباره برقرار کند، روند پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا متوقف خواهد شد. رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد ترکیه در شرایطی نیست که به زودی به اتحادیه اروپا بپیوندد.

وی گفت: من فکر می کنم که ترکیه در شرایطی که در حال حاضر در آن بر سر می برد، در وضعیتی نیست که بتواند در کوتاه مدت همچنین در یک دوره طولانی‌تر به اتحادیه اروپا بپیوندد. اگر ترکیه قرار باشد فردا صبح مجازات اعدام را دوباره برقرار کند، ما فورا مذاکرات را (درباره پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا) متوقف خواهیم کرد زیرا کشوری که در مجموعه قوانین خود مجازات اعدام را داشته باشد، جایی در اتحادیه اروپا ندارد.

در همین رابطه روز گذشته نیز عفو بین الملل ابراز نگرانی کرده بود.

سازمان عفو بین‌الملل دیروز یکشنبه (3 مرداد) اعلام کرد «شواهد معتبری» در دست دارد که نشان می دهند افرادی که از زمان کودتای نافرجام ترکیه دستگیر شده‌اند، مورد سوءاستفاده و شکنجه قرار گرفته‌اند.

عفو بین‌الملل ادعا کرد افرادی که در بازداشتگاه‌های رسمی و غیررسمی ترکیه به سر می‌برند، مورد ضرب و شتم و شکنجه از جمله تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند.

در همین حال، یک مقام ارشد ترکیه ادعاهای مطرح شده علیه ترکیه را رد کرد و گفت: این ادعا که ترکیه، کشوری که به دنبال عضویت در اتحادیۀ اروپا است، به قانون این اتحادیه احترام نمی‌گذارد، بی‌معنی است. ما این اتهامات را قاطعانه رد می‌کنیم.

کد خبر 3723079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha