۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۸:۴۲

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم:

شهرک‌های صنعتی قم مستعد بهره‌گیری از انرژی‌های تجدید پذیر است

شهرک‌های صنعتی قم مستعد بهره‌گیری از انرژی‌های تجدید پذیر است

قم - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: شهرک‌های صنعتی قم شرایط مناسبی برای استفاده از انرژی خورشیدی به‌عنوان آسان‌ترین روش تولید برق از منابع تجدید پذیر را دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم، امیر طیبی‌نژاد در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرک‌های صنعتی قم اظهار داشت: در راستای سیاست‌های کلی دولت و همچنین برنامه‌های راهبردی و حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از نیروگاه‌های غیردولتی تولید برق از منابع انرژی تجدید پذیر در شهرک‌های صنعتی حمایت می‌شود.

وی با تشریح انواع نیروگاه‌های پاک گفت: این نیروگاه‌ها شامل زیست توده (زباله سوز و گازی سازی زباله)، مزرعه بادی، مزرعه خورشیدی، زمین گرمایی، تولید برق از بازیافت تلفات حرارتی در فرایند صنعتی و آبی کوچک است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم تأکید کرد: البته با توجه به شرایط اقلیمی و کویری بودن قم، این استان شرایط مناسبی برای استفاده از انرژی خورشیدی به‌عنوان در دسترس‌ترین روش تولید برق در بخش انرژی‌های تجدید پذیر و پاک را دارد؛ از این رو واحدهای صنعتی فعال در این بخش در سطح شهرک‌های صنعتی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به مصوبه وزارت نیرو در خصوص خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدید پذیر پاک، افزود: بر اساس این مصوبه، وزارت نیرو قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله با احداث کنندگان بخش خصوصی نیروگاه‌های مزرعه خورشیدی با ظرفیت مختلف منعقد می‌کند.

طیبی‌نژاد بهره‌گیری بخش خصوصی از کلیه روش‌های تجدید پذیر و پاک در سطح شهرک‌های صنعتی را امکان پذیر دانست و یادآور شد: همان‌گونه که عنوان شد با توجه به ویژگی‌های استان، استفاده و بهره‌مندی از نیروگاه خورشیدی منطقی به نظر می‌رسد.

وی محدودیت‌های منابع انرژی بخصوص برق را مد نظر قرار داد و بیان داشت: واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قم می‌توانند با حرکت به سوی استفاده از انرژی‌های پاک تجدید پذیر ضمن رفع نیاز برق واحد تولیدی خود از تسهیلات وزارت نیرو از جمله خرید تضمینی با قیمت‌های مصوب بهره‌مند شوند.

نگاه راهبردی واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی قم به صادرات

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم در بازدید از واحد صنعتی تولید دارو در شهرک صنعتی شکوهیه و رسیدگی به مشکلات این واحد صنعتی، ایجاد نگاه راهبردی به صادرات توانمندی و محصولات واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را سبب توسعه پایدار و نوید بخش آینده‌ای روشن ارزیابی کرد.

طیبی‌نژاد اظهار داشت: هر اقدام و حرکتی در جهت رفع نیاز و مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی در استان فرصتی است که خداوند در اختیار ما قرار داده است و باید قدر این فرصت‌ها را دانست.

وی با اشاره به توانمندی‌های استان قم در بخش تولیدات صنعتی گفت: علی‌رغم تمام مشکلات و کمبودها خوشبختانه ظرفیت و تنوع تولیدی استان در بخش‌های مختلف بسیار بالاست از این رو می‌توان این فرصت‌ها را در راستای رفع مشکلات پیش روی صنعت استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم بیان داشت: با توجه به سیاست‌های دولت و فرهنگ‌سازی صورت گرفته، امروز واحدهای تولیدی صنایع کوچک استان به صادرات توانمندی‌ها و تولیدات خود نگاهی راهبردی و بلند مدت دارند که این نگاه می‌تواند ضمن رفع مشکلات آن‌ها در بخش نقدینگی به ایجاد بازارهای مصرف پایدار منجر شود.

وی وجود رقبای قدرتمند خارجی را سبب توانمندتر و با کیفیت‌تر شدن واحدهای صنعتی و تولیدات آنان برشمرد و توضیح داد: کیفیت، نوآوری و تکیه بر دانش و توان بومی در تولیدات داخلی یکی از امتیازاتی است که سبب شده تا درب بازارهای منطقه به روی صنعتگران ما گشوده شود.

طیبی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه این واحد صنعتی با قراردادن پایه‌های تولید خود بر علم و تجربه داخلی و ایران توانسته موفقیت‌هایی کسب کند افزود: مسئولان استان ضمن حمایت از این گونه واحدهای صنعتی باید شرایط حضور آن‌ها را در بازارهای فرا منطقه‌ای فراهم نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان، در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» یکی از برنامه‌های راهبردی خود را در بخش صنایع کوچک و متوسط به بسترسازی، هدایت و حضور واحدهای صنعتی در بازارهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای قرار داده است و برنامه‌های عملیاتی خوبی نیز توسط خوشه‌های کسب و کار استان در این زمینه انجام گرفته است.

کد خبر 3830489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha