۱۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۴:۲۲

نویسنده استرالیایی جایزه ۲۱۵ هزار دلاری را برد

نویسنده استرالیایی جایزه ۲۱۵ هزار دلاری را برد

یک نویسنده استرالیایی که در کاراوان زندگی می‌کند می‌گوید این جایزه ادبی زندگی‌اش را برای همیشه تغییر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، الی کوبی اکرمن شاعر استرالیایی که در استخدام جایی نیست و برای خودش شعر می‌سراید و رمان می‌نویسد می‌گوید با دریافت ایمیلی مبنی بر دریافت این جایزه به ارزش ۱۶۵ هزار دلار آمریکا (برابر ۲۱۵ هزار دلار استرالیا) زندگی‌اش برای همیشه تغییر کرد.

این شاعر ۵۳ ساله با دریافت جایزه ویندام-کمپل گفت: یک سره احساسم.

جایزه ویندام-کمپل با همکاری دانشگاه ییل آمریکا اهدا می‌شود و سال پیش نیز هلن گارنر نویسنده استرالیایی وقتی بخش خبرهای اضافی ای‌میلش را چک می‌کرد متوجه شد پیامی مبنی بر برنده شدنش از سوی این جایزه برایش ارسال شده است.

برنده امسال گفت از این پول کلان برای سرو سامان دادن به خانواده‌اش استفاده می‌کند؛ چرا که پسر و نوه‌اش در جنوب استرالیا زندگی می‌کنند و با این پول این امکان فراهم می‌شود تا آنها دوباره زیر یک سقف جمع شوند.

این شاعر اولین مجموعه شعری‌اش را سال ۲۰۰۹ منتشر کرد که با عنوان «زمان کمی دراز» منتشر شد.

اکرمن از آن زمان تاکنون سه مجموعه شعر منتشر کرده و نویسنده چند رمان منظوم هم بوده است. این نخستین باری است که یک شاعر شایسته دریافت این جایزه شناخته شده است.

جایزه ویندام-کمپل سال ۲۰۱۳ با حمایت مالی دونالد وندام رمان‌نویس آمریکایی تاسیس شد تا از زبان انگلیسی در هر جای جهان و خالقان آثاری به این زبان حمایت کند. این جایزه از چهره‌های حاضر در جوامع ادبی برای انتخاب نامزدهای هر دوره بهره می‌گیرد. در نهایت با انتخاب یک فهرست نهایی این فهرست به کمیته انتخاب ارسال می‌شود که متشکل از دو پروفسور از دانشگاه ییل و رییس این دانشگاه است.

این جایزه در ماه سپتامبر در مراسمی رسمی به برنده اهدا می‌شود.

کد خبر 3920966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha