۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۶

نائب رئیس شورای شهر بندرعباس:

کتابخانه شهدا را به اهل کتاب برگردانید

کتابخانه شهدا را به اهل کتاب برگردانید

بندرعباس - نائب رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: کتابخانه شهدا را به اهل کتاب برگردانید.

به گزارش خبرنگار مهر، فیصل دانش صبح چهارشنبه در جلسه شورای شهر با موضوع کتاب و کتاب خوانی بیان داشت: از سوی مدیریت محترم امور کتابخانه های عمومی اعلام شد در استان هرمزگان آمار عضویت کتابخانه ها افزایش یافته، ولی واقعیت این است که مردم از کتاب خواندن دور شده اند، و این به معنی آن است که فرهنگ کتابخوانی نیاز به حمایت بیشتر  دارد، باید بپذیریم که مردم کتاب نمیخوانند و شاید فضای مجازی در این خصوص یکی از دلایل باشد.

وی خاطر نشان کرد: گروههای فرهیخته جامعه بصورت خودجوش به دنبال ارتقاء فرهنگ کتابخوانی هستند، مشارکت مردم در این زمینه قابل تقدیر و ارزشمند است، کافی است مسئولین نیز مساعدت و همراهی بیشتری داشته باشند.

فیصل دانش در ادامه سخنانش با اشاره به صحبت های مدیر کل کتابخانه های عمومی تصریح کرد: به اعتقاد بنده فضای مجازی نه تنها در تقابل با کار شما نیست ،  بلکه فضای مجازی را میتوان بعنوان یک ظرفیت مورد استفاده قرار داد، کتابخوانی میتواند همچون بسیاری از کشورهای دنیا، از طریق فضای مجازی انجام شود. البته که  در این خصوص می بایست برنامه ریزی مدونی انجام شود،

وی گفت: همکاری شهرداری با امور کتابخانه های عمومی امری ضروریست و امیدوارم این تامل بیشتر و صمیمانه تر از قبل باشد.

فیصل دانش با اشاره به کتابخانه شهدا، بیان کرد: بهتر است کتابخانه ، به اهل کتاب تحویل داده شود و برای ایجاد مرکز اسناد تاریخی هرمزگان میتوان از مکان و فضای دیگری استفاده کرد.

وی گفت : باعث تاسف است که بعد از گذشت زمانی قریب به دو سال هنوز مشکل برق این مرکز فرهنگی حل نشده.!! به عقیده من شهرداری می بایست پیگیری جدی تری از خود نشان می داد.

دانش گفت: هر چند مصوبه تغییر کتابخانه عمومی شهر به مرکز تاریخی هرمزگان مربوط به دوره چهارم بوده، ولی اعتقاد دارم می بایست شهامت داشت و تصمیم واقعی تر و عقلانی تری گرفت، و کتابخانه را به اهل کتاب برگردانیم.

وی پیشنهاد کرد این موضوع بطور مشخص در دستور کار ، جلسات آتی شورا قرار گیرد و همکاران محترم شورا نیز به درخواست فرهیختگان جامعه رای مثبت دهند.

کد خبر 4151745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha