۲۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۵۸

امیرفرهنگ اسکندری در گفتگو با مهر:

نوازنده ایرانی در فستیوال «کتارا» به صحنه رفت/ عودنوازی در قطر

نوازنده ایرانی در فستیوال «کتارا» به صحنه رفت/ عودنوازی در قطر

نوازنده جوان ساز عود با اشاره به حضورش در فستیوال «کتارا» که از فستیوال های عودنوازی و عودسازی معتبر به حساب می آید ابراز امیدواری کرد که ساز عود در فهرست میراث ناملموس یونسکو ثبت شود.

امیرفرهنگ اسکندری نوازنده جوان ساز عود در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: فستیوال «کتارا» که در دوحه قطر برگزار می شود یکی از معتبرترین فستیوال های عودنوازی و عودسازی است و برای من تجربه متفاوتی بود که در کنار بهترین نوازنده ها و سازنده های عودِ کشورهای مختلف دنیا حضور داشته باشم.

وی بیان کرد: این موضوع از یک نگاه برای من خوشحال کننده و از طرف دیگر ناراحت کننده بود. به عبارتی خوشحال بودم از اینکه در کشوری دیگر چقدر برای هنرمند و هنرمندانشان ارزش قائلند و امکانات ویژه ای در اختیار آنها قرار می دهند و متاسف از اینکه چرا در کشور عزیزمان با وجود این همه هنرمند و جوان با استعداد از آنها حمایت نمی شود و شاهد رویدادهای این چنین نیستیم.

اسکندری درباره جزییات حضورش در این فستیوال گفت: فستیوال «کتارا» به شکلی برنامه ریزی شده که شرکت کنندگان باهم رقابت نمی کنند بلکه فضا به گونه ای است که هر هنرمند به مدت ۱۵ دقیقه وقت دارد تا رپرتوار اجرایی خود را برای مخاطبان اجرا کند. من هم در مدتی که در اختیارم گذاشته شده بود، قطعات «پیش درآمد»، «ضربان» و «سرمست» را اجرا کردم که خوشبختانه با استقبال بسیار خوب مخاطبان مواجه شد البته از کشور ایران خانم نگار بوبان هم حضور داشت که اجرای وی نیز مورد توجه حاضران در سالن قرار گرفت.

این نوازنده در پایان صحبت های خود با اشاره به برنامه ریزی منسجم  ستاد برگزاری فستیوال «کتارا» تصریح کرد: برگزاری فستیوال به گونه ای بود که امکانات و تشریفات برپایی به بهترین شکل ممکن بود و من واقعا امیدوارم روزی شرایطی فراهم شود که بتوانیم فستیوال های این چنینی را در کشور خودمان برگزار کنیم. ساز عود از جمله سازهایی است که ما می توانیم آن را با ارایه مستندات و پشتوانه های تاریخی که از ساز در اختیار داریم در فهرست میراث ناملموس یونسکو ثبت کنیم که امیدوارم هر چه زودتر این موضوع نیز از پیگیری های لازم برخوردار باشد.

کد خبر 4268557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha