۸ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۵۵

تجدیدچاپ ۳ عنوان از کتابهای نشر نو/«درجست‌وجوی طبیعت» چاپ سومی شد

تجدیدچاپ ۳ عنوان از کتابهای نشر نو/«درجست‌وجوی طبیعت» چاپ سومی شد

کتاب‌های «در جست‌وجوی طبیعت»، «زندگی ۳/۰؛ انسان‌بودن در عصر هوش مصنوعی» و «از کاپ تا کیپ» توسط نشر نو تجدیدچاپ شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب‌های «در جست‌وجوی طبیعت»، «زندگی ۳/۰؛ انسان‌بودن در عصر هوش مصنوعی» و «از کاپ تا کیپ» به‌تازگی توسط نشر نو تجدیدچاپ شده و به چاپ‌های سوم، سوم و دوم رسیده‌اند.

«در جست و جوی طبیعت» (غریزه زیست گرایی) نوشته ادوارد ویلسون اردیبهشت امسال، با ترجمه کاوه فیض اللهی منتشر شد. این کتاب مردادماه به چاپ دوم رسید و حالا نسخه‌های سومین چاپش راهی بازار نشر شده‌اند.

ویلسون، زیست شناس و طبیعی دان آمریکایی که اکنون ۸۸ سال دارد، یکی از بزرگ ترین نظریه پردازان تکامل در جهان است که تا به حال ۳۰ کتاب درباره مورچه ها، بوم شناسی و حفاظت، زیست شناسی اجتماعی، تنوع زیستی و تکامل نوشته است. او استاد بازنشسته دانشگاه هاروارد و برنده جوایز مختلفی است و دوران کودکی اش را در جنوب آمریکا، به جمع آوری مارها و حشرات در جنگل، مرداب و مناطق طبیعی مختلف گذرانده است.

از نظر نویسنده کتاب و عبدالحسین وهاب زاده که دیباچه‌ای برای کتاب نوشته، زیست‌گرایی چیزی نیست جز مجموع گرایش‌های مثبت و منفی به ویژگی‌های زیستگاهی. ما انسان‌ها نزدیک به ۲ میلیون سال به عنوان شکارچی-گردآور زندگی کرده‌ایم و تمام این مدت در نوع خاصی از زیستگاه احساس امنیت بیشتری کرده و به منابع مورد نیازمان، بیشتر دسترسی داشته‌ایم. ما همواره شکل خاصی از زیستگاه را زیبا می‌بینیم و تلاش می‌کنیم پارک‌هایمان را به آن شکل بسازیم.

این کتاب ۳ فصل با عناوین «طبیعت جانوران، طبیعت انسان»، «الگوهای طبیعت» و «فراوانی طبیعت» دارد.

چاپ سوم این کتاب با ۲۷۰ صفحه و قیمت ۳۸ هزار تومان عرضه شده است.

کتاب «زندگی ۳/۰؛ انسان‌بودن در عصر هوش مصنوعی» نوشته مکس تگمارک هم مهرماه امسال با ترجمه میثم محمدامینی منتشر شد و آبان‌ماه به چاپ دوم رسید که حالا با شروع زمستان، نسخه‌های چاپ سومش عرضه شده‌اند.

نویسنده این کتاب، استاد MIT و یکی از بنیانگذاران موسسه آینده زندگی است که مکتوبات و پژوهش‌های زیادی در نحوه سودمند نگه داشتن هوش مصنوعی دارد. او در این کتاب، مطالبی را با تکیه بر پژوهش‌های عمیق مطرح کرده و ژرفای اندیشه و تفکرات درباره هوش مصنوعی و وضع بشر را به مخاطب خود نشان می‌دهد. استیون هاوکینگ دانشمند نامدار درباره این کتاب گفته است: «این مهم‌ترین بحث زمانه ما است، و کتاب تامل‌برانگیز مکس تگمارک به شما کمک می‌کند به آن بپیوندید.»

این کتاب ۸ فصل اصلی دارد که عناوین‌شان به این ترتیب است: «به مهم‌ترین بحث زمانه ما خوش آمدید»، «ماده هوشمند می‌شود»، «آینده نزدیک: پیشرفت‌های شگرف،...»،‌ «انفجار هوش؟»، «پیامدها در ۱۰۰۰۰ سال آینده»، «استعداد کیهانی ما: چند میلیارد سال آینده و فراتر از آن»، «اهداف» و «آگاهی». در این فصول درباره مسائلی چون ایرادهای نرم‌افزاری و هوش مصنوعی مستحکم، پیشرفت آهسته و سناریوهای چندقطبی، آرمانشهر برابری‌خواهانه، مناقشات در باب آگاهی، سرنخ‌های تجربی درباره آگاهی، سلسله‌مراتب کیهانی، تاریخچه مختصری از پیچیدگی، هوش، حافظه، محاسبه، یادگیری و ... بحث شده است.

چاپ سوم این کتاب با ۵۵۲ صفحه و قیمت ۶۵ هزار تومان منتشر شده است.

کتاب «از کاپ تا کیپ» (سفر به آخر دنیا) هم نوشته رضا پاکروان است که مردادماه امسال با ترجمه شهلا طهماسبی منتشر شد. نویسنده این کتاب متولد ایران است و تحصیلات ابتدایی و متوسطه را هم در کشور به پایان رسانده است. او را به عنوان جهانگرد، ماجراجو و فیلم‌ساز می‌شناسند. وسیله نقلیه‌اش هم برای سفر، دوچرخه است. پاکروان موفق شده به خاطر عبور از بیابان با دوچرخه، جایزه گینس را به دست آورد. او دور آناپورنا؛ طول کره زمین از نروژ تا آفریقای جنوبی؛ جنگل‌های آمازون و جبال اطلس در آفریقای شمالی را طی کرده است. او پاتاگونیا را به طور پیاده پیموده و مدتی را در دهکده‌ای دورافتاده در ماداگاسکار زندگی کرده است.

این جهانگرد ایرانی زندگی راحت و آسوده‌اش در لندن را رها کرده و با دوستش استیو از نورکاپ در شمالی‌ترین نقطه اروپا به سمت کیپ‌تاون در فاصله ۱۷ هزار و ۷۰۰ کیلومتری در سوی دیگر کره زمین رکاب می‌زند. این سفر بی‌پشتیبان برای طی مسافت مذکور و دستیابی به رکورد جهانی صد روزه، به یک مسابقه با زمان تبدیل می‌شود که روایتش در کتاب «از کاپ تا کیپ» درج شده است.

چاپ دوم این کتاب هم با ۴۱۶ صفحه و قیمت ۵۰ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 4497982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha