۱۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۵۷

دو خبر از هفته کتاب

برنامه‌های استان‌های ایلام و خراسان جنوبی در هفته کتاب اعلام شد

برنامه‌های استان‌های ایلام و خراسان جنوبی در هفته کتاب اعلام شد

برنامه‌های دو استان ایلام و خراسان جنوبی در بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از ستاد خبری و رسانه‌ای بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، به منظور پاسداشت مقام والای شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدای دفاع مقدس، اولین برنامه استان ایلام در هفته کتاب، غبارروبی مزار شهدای گمنام این شهر است.

توزیع هدفمند کتاب به کتابخانه‌های کانون فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام به منظور تجهیز کانون‌های مساجد بویژه در روستاها و مناطق محروم، نواختن زنگ کتاب و کتاب‌خوانی در مدارس شهر ایلام، برگزاری برنامه نقد و بررسی کتاب با هدف تقویت و ترویج فرهنگ نقد و بررسی کتاب و معرفی پتانسیل‌های ادبی با حضور مولفان و منتقدان، برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرستان‌های استان ایلام به منظور ترویج و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی از برنامه‌های این استان در بیست و هفتمین دوره هفته کتاب خواهند بود.

از دیگر برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد استان ایلام در هفته کتاب می‌توان به آیین تجلیل از فعالان و خادمان حوزه نشر با حضور ناشران و نویسندگان فعال به همراه رونمایی از تازه‌های نشر استان در سال 1398 و برنامه جشن کتاب با حضور نویسندگان و گروه‌های کتاب‌خوانی حوزه کودک و نوجوان اشاره کرد.

همچنین این ستاد برنامه‌های استان خراسان جنوبی «بیرجند» در بیست و هفتمین دوره هفته کتاب را نیز به نقل از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسانی جنوبی اعلام کرد. ناصر نبی‌زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی «بیرجند» با بیان اینکه در بیست و هفتمین دوره کتاب برنامه‌های مختلف و جذابی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان اجرایی خواهد شد، گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی، جلسات نقد و بررسی کتاب و شب شعر در سطح استان از جمله این برنامه‌های ما در  بیست و هفتمین هفته کتاب می باشد.

وی با اشاره به معرفی تازه‌های نشر و کتاب استانی در نشریات محلی خراسان جنوبی و اهدای کتاب به مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها، مهد کودک‌ها، کتابخانه‌های عمومی و پاسگاه‌های مرزی در هفته کتاب، خاطرنشان کرد: ما قصد داریم در این ایام علاوه بر رونمایی از کتاب تازه منتشره شده استان، از دفاتر انتشارات وکتابفروشی‌های خراسان جنوبی نیز بازدید کنیم.

نبی‌زاده همچنین تاکید کرد: از دیگر برنامه‌های این استان در هفته کتاب می‌توان به برپایی ایستگاه‌های نقاشی با موضوع کتاب برای کودکان در شهرستان‌ها، برپایی نمایشگاه کتاب در مراکز شهرستان‌ها و برگزاری نشست‌های کتابخوانی با همکاری کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان اشاره کرد.

بیست و هفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ 23 تا 30 آبان ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 4762299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha