۱۴ آبان ۱۳۹۸، ۲۰:۰۸

استاندار گلستان خبر داد:

همکاری مشترک گلستان و بنگلادش در حوزه شیلات و پرورش ماهی

همکاری مشترک گلستان و بنگلادش در حوزه شیلات و پرورش ماهی

گرگان- استاندار گلستان گفت: زمینه همکاری مشترک ایران و بنگلادش در حوزه‌های مختلف اقتصادی فراهم شده و حوزه شیلات و پرورش ماهی حوزه اصلی گسترش روابط بین گلستان و بنگلادش است.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی حق شناس شامگاه سه شنبه در حاشیه دیدار با سفیر بنگلادش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنگلادش دو برابر ایران جمعیت دارد و از سال ۲۰۰۸ تا سال گذشته رشد اقتصادی آن دو برابر شده است و میانگین آن به بالای ۶ درصد رسیده است.

وی افزود: بنگلادش در سالجاری بالاترین رشد اقتصادی را خواهد داشت و تولید ناخالص ملی آن تقریبا نزدیک به ایران است.

استاندار گلستان ادامه داد: بنگلادش هم در زمینه شیلات و هم صنعت نساجی پیشرفت‌های خوبی داشته و فصل مشترک همکاری‌های بین گلستان و بنگلادش می‌تواند در حوزه شیلات و پرورش ماهی باشد که در دیدار امروز مفصل راجع به آن بحث شد.

وی اضافه کرد: کشورهای آسیای جنوب شرقی تمایل دارند دسترسی به کشورهای آسیای میانه داشته باشند ؛ ما در بندر چابهار و جنوب کشور سرمایه‌گذاری مشترک با هندی‌ها انجام داده‌ایم  در اینجا به دوستان پیشنهاد دادیم از طریق اتاق بازرگانی ایران و بخش خصوصی خالص ایران و بخش خصوصی خالص بنگلادش که در واقع، بخش خصوصی خوبی دارد در سواحل دریای خزر در گلستان در بخش بندر سرمایه‌گذاری داشته باشند.

حق شناس خاطرنشان کرد: سفیر بنگلادش قول داد این موضوع را به سرعت به سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی بنگلادش منتقل کند و اتاق بازرگانی گرگان هم برای سرمایه‌گذاری مشترک و هم برای تبادل کالا با کالا و تجارت تهاتری  با بنگلادش باید پیگیر باشد.

کد خبر 4764896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha