۱۱ دی ۱۳۹۸، ۶:۴۲

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی:

خیران ۴۴ میلیارد تومان به نیازمندان خراسان‌جنوبی کمک کردند

خیران ۴۴ میلیارد تومان به نیازمندان خراسان‌جنوبی کمک کردند

بیرجند- مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: خیرین ۴۴ میلیارد تومان به نیازمندان خراسان‌جنوبی کمک کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا سلم‌آبادی سه شنبه شب در همایش حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین خراسان‌جنوبی با محوریت جذب ۲۰ هزار حامی در استان اظهار کرد: طرح اکرام ایتام و محسنین فارغ از هر دسته‌بندی مورد اقبال ایرانیان قرار گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: امروزه بسیاری از ایرانیان خارج از کشور نیز با مراجعه به سایت کمیته امداد حامی یک فرزند یتیم یا طرح محسنین می‌شوند و هر ماه یا به فواصل هر فصل مبالغی را کمک می‌کنند.

سلم‌آبادی با اشاره به اینکه کمک به همنوع یکی از سرمایه‌های بزرگ اجتماعی است، ادامه‌داد: ایرانیان قدرت شگفت انگیزی در حوزه کمک به نیازمندان دارند.

وی افزود: در زمینه اقتصاد خیر و میزان کمک به نیازمندان در سال ۲۰۱۷ رتبه دوازدهم را ایرانیان به خود اختصاص دادند که بسیار ارزشمند است.

مدیر کمیته امداد خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی بر جذب یک میلیون حامی در سال جاری در کشور است، گفت: نباید میزان کمک به فرزندان طرح اکرام ایتام و محسنین تفاوت فاحشی با یکدیگر داشته باشد چرا که از عدالت به دور است.

سلم‌آبادی اظهار کرد: گاه مردم به واسطه نیات خود تمایل به حامی شدن فرزند سید، نوزاد و یا هر ملاک خاص دیگری دارند و چنین فرزندانی چند حامی داشته و در نتیجه کمک بیشتری دارند که این روند باید اصلاح شود.

وی بیان کرد: در نه ماهه سال جاری ۴۴ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی توسط مردم خیر خراسان‌جنوبی به نیازمندان شده است.

مدیرکل کمیته خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: در حال حاضر در خراسان‌جنوبی هفت هزار و ۵۳۵ فرزند طرح اکرام ایتام و محسنین داریم که از این تعداد دو هزار و ۸۶۰ نفر فرزند طرح اکرام ایتام و چهار هزار و ۶۷۰ تا فرزند طرح محسنین هستند.

سلم‌آبادی گفت: حدود ۱۴ هزار نفر، حامیان فرزندان طرح اکرام ایتام و شش هزار و ۷۰۰ نفر حامی فرزندان طرح محسنین هستند.

وی اظهار کرد: ۴۴ درصد از حامیان کارمند دولت، ۱۱ درصد کارمندان بخش غیردولتی، دو درصد از پزشکان، دو درصد از دانشگاهیان و ۱۱ درصد نیز از زنان خانه‌دار هستند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی یادآور شد: برای سال جاری در راستای جذب ۲۰ هزار حامی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

کد خبر 4812786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha