۲۱ دی ۱۳۹۸، ۲۳:۱۵

معاون فنی و حرفه ای استان مرکزی خبر داد؛

جذب ۶۰ درصدی مهارت آموزان استان مرکزی به بازار کار طی سال گذشته

جذب ۶۰ درصدی مهارت آموزان استان مرکزی به بازار کار طی سال گذشته

اراک- معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: سال گذشته ۶۰ درصد افراد مهارت دیده در استان مرکزی جذب بازار کار شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا رستمی عصر شنبه در نشست خبری برگزاری دومین کنفرانس برترین‌های فروش و کارآفرینی در اراک، اظهار داشت: عمده هدف اداره کل آموزش و فنی و حرفه ای ارائه آموزش‌های مهارتی است تا افراد توانمند وارد بازار کار شوند.

وی ادامه داد: در آموزش‌های رسمی به مهارت آفرینی کمتر توجه شده است، ضعف در حوزه اشتغال به دلیل عدم مهارت آموزی است که وظیفه سازمان فنی و حرفه ای را در این بخش دوچندان می‌سازد.

معاون آموزش پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی بیان کرد: در سطح کشور ۶۰۰ مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی که آموزش‌های رایگان را ارائه می‌کنند، وجود دارد و در کنار آن ۱۰ هزار آموزشگاه خصوصی از جمله یک آموزشگاه فنی و حرفه ای متولی برگزاری دومین کنفرانس برترین‌های فروش و کارآفرینی در اراک نیز فعالیت می‌کند.

رستمی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای به سمت کارآفرینی حرکت می‌کند. مهارت برای تبدیل شدن به توانایی باید به بحث کارآفرینی بپردازد و برای مؤثر واقع شدن بحث کار آفرینی به آموزش‌های نرم نیاز است.

معاون آموزش پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: در سال ۱۴۰۰ زمانی یک دانش آموز فارغ التحصیل می‌شود که یک یا دو حرفه مهارتی را آموخته باشد.

رستمی بیان کرد: اداره کل فنی و حرفه ای استان مرکزی طی تفاهم نامه با صندوق کار آفرینی امید استان به افرادی که ایده آن‌ها منجر به تولید محصول شود، تسهیلاتی ارائه می‌کند.

کد خبر 4822954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha