۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۷:۴۰

معاون استاندار همدان:

مدیران در خصوص ورود سامانه برف و سرما به همدان هوشیار باشند

مدیران در خصوص ورود سامانه برف و سرما به همدان هوشیار باشند

همدان - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به ورود سامانه پرفشار برف و سرما به استان همدان هوشیار بوده و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمودرضا عراقی بعداز ظهر سه شنبه در جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان همدان گفت: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور و استان همدان، سامانه پرفشاری در راه است که از وجود برف، باران و سرما خبر می‌دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به ورود سامانه پرفشار برف و سرما به استان همدان هوشیار بوده و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

عراقی افزود: با توجه به اظهارات کارشناس هواشناسی استان همدان مبنی بر برودت هوا و سرما، باید هماهنگی‌ها و مدیریت بیشتری انجام شود.

وی گفت: در این راستا باید به گلخانه‌ها و دیگر مجموعه‌هایی که ضرورت دارد اطلاع‌رسانی شود تا بتوان از خسارات‌های احتمالی پیشگیری کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان اضافه کرد: باید آب را از مکان‌هایی که امکان رانش زمین وجود دارد دور کرد چراکه این اقدام باعث سبک‌سازی می‌شود و از رانش بیشتر جلوگیری می‌کند.

کارشناس هواشناسی همدان نیز گفت: در پی فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت سه شنبه دمای هوای بیشتر نقاط استان کاهش یافته و دمای برخی از نقاط به منفی ۱۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

محمدحسن باقری شکیب عنوان کرد: فعالیت این سامانه از اواخر وقت سه‌شنبه آغاز و تا بعدازظهر چهارشنبه با بارش برف ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه این سامانه موجی از هوای سرد را وارد استان همدان می‌کند، افزود: روز پنجشنبه سامانه بارشی به تدریج از آسمان استان همدان خارج می‌شود.

باقری‌شکیب افت شدید دمای هوا، کولاک در گردنه‌ها، یخ زدگی معابر و لغزندگی جاده‌ها را دور از احتمال ندانست.

کد خبر 4831326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha