۱۴ اسفند ۱۳۹۸، ۲۰:۰۹

معاون دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

برای بیش از ۳ هزار مسافر پاکستانی گواهی سلامت صادر شد

برای بیش از ۳ هزار مسافر پاکستانی گواهی سلامت صادر شد

زاهدان - معاون دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تاکنون برای بیش از ۳ هزار مسافر پاکستانی قبل از خروج از مرز گواهی سلامت صادر شده و تمامی آنها مورد غربالگری و کنترل بیماری کرونا قرار گرفته اند.

سید مهدی طباطبایی در گفت وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در دنیا قوانین و مقررات بهداشت بین الملل (IHR) در پایانه‌های مرزی قانونی سیستان و بلوچستان و به خصوص پایانه مرزی میرجاوه با دقت اجرا و پایش می‌شود و پاسداران خط مقدم جبهه سلامت در نقطه صفر مرزی به صورت شبانه روزی از مرزها مراقبت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: از همین رو از ۹ اسفند ماه تاکنون برای بیش از ۳ هزار مسافر پاکستانی قبل از خروج از مرز، گواهی سلامت صادر شده است و تمامی آنها مورد غربالگری و کنترل بیماری کرونا قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به این موضوع که بررسی‌های اپیدمیولوژیک و ارائه به موقع و شفاف اطلاعات بهداشتی از مسئولیت‌های متقابل کشورهاست که به سلامت جامعه جهانی کمک می‌کند، ادامه داد: عملکرد جمهوری اسلامی ایران در رعایت اصول و قواعد بین الملل و همکاری سازنده با سازمان‌های بهداشتی دنیا همواره مورد تأیید و تمجید بوده است.

طباطبایی با اشاره به اینکه تمامی زائرین و مسافرین پاکستانی که قصد ورود به کشورشان را دارند در نقطه صفر مرزی از نظر بیماری کرونا، غربالگری و کنترل می‌شوند، تصریح کرد: اگر مورد علامت داری مشاهده شود با توجه به برنامه ریزی انجام شده اقدامات کنترلی انجام و در بیمارستان «داراشفاء» میرجاوه نیز پیش بینی بستری موارد احتمالی شده است.

وی با اشاره به این موضوع که وظیفه تیم‌های سلامت، مرزبانی از سلامت جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در تمامی ایام سال پست مراقبت مرزی میرجاوه فعال است و در ایام اربعین که بیش از ۱۰۰ هزار نفر زائر از مرز پاکستان وارد ایران شدند نیز تمامی آنها مورد غربالگری قرار گرفتند.

کد خبر 4870441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha