۲۲ اسفند ۱۳۹۸، ۸:۵۸

معاون نظارت پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین:

جلوگیری از آبیاری مزارع کشاورزی با پساب تصفیه خانه‌ها در قزوین

جلوگیری از آبیاری مزارع کشاورزی با پساب تصفیه خانه‌ها در قزوین

قزوین- معاون نظارت پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: از آبیاری مزارع کشاورزی با پساب خروجی تصفیه خانه‌های فاضلاب صنعتی استان قزوین جلوگیری می‌شود.

سید ابراهیم سید موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به تأثیرات منفی پسابهای تصفیه خانه‌های شهرک‌های صنعتی استان بر اراضی پایین دست به ویژه زمین‌های کشاورزی و ایجاد شرایط نا مطلوب در محصولات کشاورزی آبیاری شده با این پسابها که باعث به مخاطره افتادن سلامت جوامع محلی و مصرف کنندگان این محصولات می‌شود، با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط این پسابها ساماندهی و مدیریت می‌شود.

سید موسوی گفت: به منظور حل معضل کشاورزی با فاضلاب و پساب صنعتی و همچنین استفاده بهینه و تأثیر گذار در محیط زیست استان موضوع انتقال و هدایت این پسابها به تالاب الله آباد دستور کار این استان قرار گرفته است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: علاوه بر حفظ محصولات کشاورزی از دیگر فواید این طرح می‌توان به احیا تالا الله آباد واقع در محدوده جنوبی شهر آبیک و همچنین مبارزه با بیابانزایی و کاهش سطح کانون‌های گرد و غبار محلی که معضل جدی در استان به خصوص در شهر آبیک تبدیل شده است اشاره کرد.

کد خبر 4876269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha