۱۹ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۳۷

معاون اقتصادی استاندار کردستان:

مرزهای سیرانبند وباشماق امیدکردستان برای توسعه ورشد اقتصادی هستند

مرزهای سیرانبند وباشماق امیدکردستان برای توسعه ورشد اقتصادی هستند

سنندج - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: دو مرز سیرانبند بانه و باشماق مریوان چشم امید ما برای صادرات، توسعه و رونق اقتصادی کردستان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، خالد جعفری شامگاه یکشنبه در جلسه با فرمانداران که به منظور بررسی تأثیر بیماری کرونا بر اقتصاد و واحدهای تولیدی استان کردستان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: باید تدابیر لازم جهت کاهش اثرات بیماری کرونا بر اقتصاد استان اندیشیده شود.

وی افزود: بی گمان بیماری کرونا بر وضعیت اقتصاد استان تأثیر منفی خواهد گذاشت، ولی باید تدابیری اندیشیده شود که تأثیرات آن به حداقل ممکن برسد و دوران پساکرونایی با حداقل هزینه طی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با بیان اینکه فرمانداران به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان‌ها باید با مردم و اقشار مختلف صحبت کرده و آنان را قانع کنند که همه مدیران در تلاش برای بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی هستند، ادامه داد: تلاش برای رفع مشکل بیمه‌ای واحدهای تولیدی، اقدامات مؤثر در حوزه‌های مالیاتی و بانکی از جمله مواردی است که در جهت حمایت از تولید در دست اقدام است.

جعفری یادآور شد: موضوع علی الراس شدن مالیات برای تمام مشاغل و صنوف منتفی شده و بی گمان اداره امور مالیاتی شرایط اقتصادی در وضعیت بیماری کرونا را لحاظ خواهد کرد، بنابراین فعالان اقتصادی از این لحاظ نگرانی نداشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود واحدهای تولیدی را به تلاش برای تولیدات بیشتر فراخواند و بیان کرد: فعالیت واحدهای تولیدی با رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است و اگر کسی در این شرایط توان تولید دارد و این کار را نکند کوتاهی کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: دولت برای حمایت از واحدهای تولیدی ضربه دیده از بیماری کرونا ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته است و ما باید تلاش کنیم دراستان سهم خود را از این تسهیلات در کمترین زمان ممکن دریافت کنیم.

جعفری اظهار داشت: امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید نامگذاری شده است و همه همت ما باید در راستای تحقق عینی و عملی این شعار باشد و همه برنامه‌ها و تدابیر باید در این راستا قرار بگیرند.

وی افزود: در سال جهش تولید ما باید با اتخاذ سیاست‌های انبساطی بازار تقاضا و صادرات را تحریک کنیم و بازارهای صادرات خود را حفظ کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان به نقش حیاتی و اثر گذار دو شهرستان مریوان و بانه اشاره کرد و ادامه داد: دو مرز سیرانبند بانه و باشماق مریوان برای کشور و استان بسیار حایز اهمیت است ودر واقع چشم امید ما برای صادرات، توسعه و رونق اقتصادی هستند.

جعفری یادآور شد: ما در سال پیش رو هم با تحریم دشمنان مواجهیم، هم درگیر با بیماری کروناهستیم و باید جهش تولید نیز داشته باشیم و این امر نشان می‌دهد که چه مسئولیت سنگینی را بر عهده داریم.

کد خبر 4894134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha