۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۴:۳۷

با صدور حکم نهایی؛

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی توافق برای کابینه ائتلافی را تأیید کرد

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی توافق برای کابینه ائتلافی را تأیید کرد

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی با صدور حکمی اعلام کرد که هیچ دلیلی برای ممانعت از تشکیل کابینه ائتلافی توسط نخست وزیر کنونی این رژیم وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی اعلام کرد هیچ دلیلی وجود ندارد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر کنونی این رژیم را از تشکیل کابینه ائتلافی با «بنی گانتز» - رئیس ائتلاف آبی و سفید- بازدارد.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی با اعلام اینکه متهم شدن نتانیاهو به جرائم فساد، او را برای تشکیل کابینه فاقد صلاحیت نمی‌سازد؛ راه را برای باقی ماندن این سیاستمدار کهنه کار اسرائیلی در مسند قدرت هموار کرد.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در حکم صادره خود در روز چهارشنبه علیه شاکیان اپوزیسیون اعلام کرد که توافق دولت ائتلافی نتانیاهو با رقیب انتخاباتی خود- بنی گانتز- ناقض قانون نیست.

این در حالی است که گروهی از سازمانهای غیر انتفاعی مشروعیت این توافق را به چالش کشیده اند.

گفتنی است که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «لیکود» و «بنی گانتز»، رئیس ائتلاف «آبی و سفید» ساعاتی پیش توافق کردند که کابینه فراگیر این رژیم برای آغاز فعالیت‌های خود چهارشنبه هفته آینده (سیزدهم ماه مه/۲۴ اردیبهشت ماه) سوگند یاد کند.

به گزارش مهر، این توافق در حالی حاصل می‌شود که «روزنامه معاریو» چاپ رژیم صهیونیستی در گزارشی درخصوص تهدیدات اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشته است: «نتانیاهو چه به صورت مستقیم و چه از طریق اعضای حزب لیکود حملات گسترده ای را علیه دیوان عالی رژیم صهیونیستی تدارک دیده و سعی در تأثیرگذاری بر آنها در آستانه پایان مهلت قانونی رأی اعتماد کابینه است».

کد خبر 4919265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha