۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۵۳

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

۸۰ کار گاه بزرگ ومتمرکز در صنعت فرش دستباف زنجان فعالیت می کنند

۸۰ کار گاه بزرگ ومتمرکز در صنعت فرش دستباف زنجان فعالیت می کنند

زنجان-مدیر اداره فرش استان زنجان، با بیان اینکه ۴۸ کار گاه غیر متمرکز (متوسط) قالی بافی در استان زنجان فعال است، گفت: ۸۰ کار گاه بزرگ و متمرکز هم در این صنعت فعالیت می کنند.

سید محسن جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در استان زنجان قبل از نظارت و بازرسی‌ها بیش از ۲۱ هزار نفر بیمه قالی بافی بودند، گفت: با اجرای طرح نظارت و بازرسی از طرح بیمه قالیبافان تعداد بیمه شدگان این حوزه در مجموع به پنج هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه بیمه قالی بافا ن نیازمند تسهیلات ویژه ای است، اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی استان باید افرادی را که بیمه شان حذف شده باید افراد جایگزین دیگری را بیمه کند ولی در این زمینه این سازمان همکاری خوبی ندارد.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، گفت: در سال ۹۸ قرار بود تسهیلات برای قالی بافان برای بیمه اختصاص یابد که این مهم تاکنون محقق نشده و بیمه قالی بافان در استان زنجان طی دو سال اخیر روند خوبی ندارد.

جعفری از وجود بیش از ۱۹ هزار دار قالی خانگی در استان زنجان خبر داد و افزود: در این راستا بیش از سه هزار قالی باف در کار گاه‌های خانگی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۴۸ کار گاه غیر متمرکز (متوسط) قالی بافی در استان فعال است، گفت: در این میان ۸۰ کار گاه بزرگ و متمرکز هم در این صنعت فعالیت می‌کنند.

مدیر اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، تصریح کرد: طرح نظارت و بازرسی از دارهای قالی در زنجان از ۳۱ مردادماه سال ۹۳ شروع‌شده و هدف از اجرای بازرسی این است افرادی که شرایط بیمه را دارند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و دارا بودن سن پایین‌تر از ۵۵ سال، داشتن مدرک فنی وحرفه‌ا ی و دریافت کارت قالیبافی از اتحادیه قالیبافان ازجمله شرایط لازم برای بیمه شدن است.

کد خبر 4926324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha