۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۰۹

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی:

۸۰ درصد از ساخت و سازها مطابق با نقشه نظام‌مهندسی نیست

۸۰ درصد از ساخت و سازها مطابق با نقشه نظام‌مهندسی نیست

ارومیه – رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی از بی توجهی به ساخت و سازهای غیراصولی انتقاد کرد و گفت: ۸۰ درصد از ساخت و سازها در استان مطابق با نقشه نظام‌مهندسی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرنگ دیلمقانی ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران در خصوص قوانین ساخت و ساز و رعایت آن در استان اظهارکرد: امروزه سازندگان ساختمان کیفیت را فدای سودآوری خود می‌کنند و بیش از ۸۰ درصد ساخت و سازها در استان طبق نقشه صادر شده توسط نظام‌مهندسی صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن کشور و استان در روی خط زلزله مقاوم سازی ساختمان‌ها توسط سازندگان باید مورد توجه قرار گیرد، متأسفانه اکثر ساختمان‌های استان در برابر زلزله‌هایی با شدت متوسط مقاوم هستند.

دیلمقانی خاطرنشان کرد: افزایش تعرفه خدمات مهندسی با افزایش قیمت مسکن خوانی ندارد و ناچیز است و صنعت ساختمان با مهاجرت نیروهای کاردان و با تجربه به کشورهای همسایه با حقوق‌هایی دلاری گرفتار است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی گفت: بیش از ۱۸۸ هزار مهندس در رشته‌های ۷ گانه در نظام مهندسی استان عضویت داشته و سال گذشته، افزایش تعرفه خدمات مهندسی با ۸ ماه تأخیر ابلاغ شد و در انتظار تصمیم افزایش تعرفه سال ۹۹ هستیم.

وی ادامه داد: نخستین جشنواره عکس در سال گذشته با موضوع رعایت مقررات ملی ساختمان برگزار شد که بزودی اسامی منتخبین اعلام خواهد شدو تلاش خواهیم کرد با ادامه جشنواره عکس و همکاری مردم و رسانه‌ها، تخلفات گزارش شده و شاهد کاهش آنها باشیم.

دیلمقانی با بیان اینکه اعضای این تشکل مهندسی در سه بخش طراحی نظارت و اجرا در جهت ارتقای استحکام و امنیت ساختمان‌ها فعالیت می‌کنند اظهار کرد: مهندسان عضو نظام مهندسی ساختمان استان در هفت رشته عمران، معماری، شهرسازی، تأسیسات مکانیکی و برقی، نقشه برداری و ترافیک، ارائه خدمات می‌کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان غربی با اشاره به رشد ساخت و ساز در استان اظهار کرد: طی سال گذشته ۵ هزار و ۹۲۱ فقره پرونده ساخت به این سازمان رسیده است که از تعداد دو هزار و ۴۰۰ پرونده مربوط به شهر ارومیه است.

دیلمقانی از اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان در ساخت و ساز روستایی نقش اساسی ندارد انتقاد کرد و گفت: ساختمان‌ها سرمایه ملی است و باید در زمینه ارتقای نقش این سازمان فرهنگ سازی شود.

وی از الزام رعایت مبحث بهینه‌سازی مصرف سوخت در ساختمان‌ها یا همان مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان از سال جاری خبر داد و افزود: باید امسال جزئیات اجرای این مبحث از جمله، اجرای جداره‌ها، عایق‌های حرارتی و همچنین کف و پنجره‌ها رعایت شود.

کد خبر 4928807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha