۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۵۷

نماینده پارلمان مصر در واکنش به مواضع جنگ طلبانه اتیوپی:

توان روی آوردن به همه گزینه ها را داریم

توان روی آوردن به همه گزینه ها را داریم

جنگ لفظی میان مصر و اتیوپی بالا گرفته است و در این میان، نماینده پارلمان مصر از توان این کشور برای روی آوردن به همه گزینه ها علیه آدیس آبابا سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رای الیوم، مصطفی بکری نماینده پارلمان مصر به حرفهای جنگ طلبانه معاون رئیس ستاد ارتش اتیوپی واکنش نشان داد.

وی افزود: اینکه معاون رئیس ستاد ارتش اتیوپی تهدید به جنگ علیه مصر می کند و می گوید که اتیوپی می داند که چگونه جنگ را در صورت بروز آن اداره کند، مردود است. مصر همچنان بر راهکار سیاسی برای حل موضوع سد النهضه اصرار دارد؛ اما مصر از حقوقش کوتاه نمی آید و نمی پذیرد که از سهم آبی خود طبق توافقات بین المللی چشم پوشی کند.

بکری تاکید کرد: اتیوپی زیر توافقات زده است زیرا هدفش به زانو درآوردن مصر است. مصر به زانو در نمی آید.

این نماینده پارلمان مصر گفت: اگر مصر بر راهکار سیاسی تاکید دارد، مفهومش این نیست که توان روی آوردن به گزینه های دیگر برای حفظ حقوقش را ندارد. شما به تعهداتان پشت پا زدید و به طور عمدی وقت کشی می کنید. مصر ذره ای از حقوق خود کوتاه نمی آید.

گفتنی است که روز گذشته، برهانو جولا معاون رئیس ستاد ارتش اتیوپی به طور تلویحی از جنگی تمام عیار علیه مصر سخن گفت و اینکه کشورش از منافعش در موضوع سد النهضه به شدت حمایت خواهد کرد.

وی افزود: آدیس آبابا درباره حاکمیت خود کوتاه نمی‌آید. مصری‌ها نمی‌دانند که اتیوپیایی ها ملتی دلاور هستند و از مرگ در راه وطنشان هراسی ندارند. مصری‌ها و دیگران به خوبی می‌دانند که ما می‌توانیم که جنگ را در زمانش (هنگامی که رخ دهد) اداره کنیم.

این ژنرال اتیوپیایی مصر را به استفاده از سلاح برای تهدید کشورهای دیگر برای عدم استفاده از آب‌های مشترک متهم کرد و گفته بود: خط مشی ما باید بر اساس همکاری و راهکار عادلانه باشد. همه کلیدهای پیروزی در دست اتیوپیایی‌هاست. مصری‌ها سلاح فراوان و متنوعی در اختیار دارند که طی ۳۰ الی ۴۰ سال جمع‌آوری کرده‌اند، زیرا آن‌ها از تلاش ما برای بهره‌برداری آب‌های مشترک بیمناک هستند. رهبران مصر نباید چنین اعتقادی داشته باشند.

کد خبر 4950461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha