۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۴۹

رئیس کل دادگستری استان اصفهان مطرح کرد:

پیگیری موضوعات حقوقی حوضه زاینده رود به شکل قانونی

پیگیری موضوعات حقوقی حوضه زاینده رود به شکل قانونی

اصفهان - رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: نشستهایی با مسئولان قضایی استانهای حوضه زاینده رود داشته ایم تا امور مربوط به این حوضه به شکل قانونی پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حبیبی ظهر شنبه در نشست خبری مناسبت هفته قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره پیگیری مشکلات حقوقی کشاورزان اصفهان اظهار داشت: کارگروه ویژه حل مشکلات حوضه آبریز زاینده‌رود قرار است در بخش کلان موضوعات این حوضه را بررسی می‌کند که اعضای کارگروه توسط رئیس قوه قضائیه اعلام شده و در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه لازم است از ظرفیت دیگر دستگاه‌ها نیز برای پیگیری امور کشاورزان بهره ببریم، ابراز داشت: بر این اساس نشست‌هایی با مسئولان قضائی استان‌های حوضه زاینده رود داشته‌ایم تا امور مربوط به این حوضه به شکل قانونی پیگیری شود.

حکم سلب مسئولیت دو قاضی اصفهانی صادر شده است

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در پاسخ به سوال دیگری درباره قضات سلب صلاحیت شده در استان اصفهان گفت: حکم سلب صلاحیت دو قاضی صادر شده و پرونده چهار قاضی دیگر در دست بررسی است.

وی اضافه کرد: نکته مهم در این ارتباط این است که جرم اغلب این افراد شخصی و غیر کاری بوده است و پرونده‌ها نیز مربوط به دوره‌های قبل است.

سگ گردانی ممنوع است

حبیبی در پاسخ به سوالی درباره سگ گردانی در کوچ‌ها و محله‌های اصفهان گفت: تفریح برای ردم را یک ضرورت می‌دانیم اما مواردی هست که بهداشت عمومی جامعه و یا منافع کلی آن را تهدید می‌کند که قانون آن را جرم می‌داند و بر همین اساس با سگ گردانی برخورد می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به کاهش آمار پرونده‌های باقیمانده در دادگاه تجدید نظر استان اصفهان ابراز داشت: سال گذشته در این بخش ۱۶ هزار پرونده وجود داشت که ساماندهی شد.

اضافه شدن سه شعبه دادگاه تجدیدنظر در شهر اصفهان

حبیبی با اشاره به اضافه شدن هفت شعبه دادگاه تجدیدنظر به ویژه در مناطق شمالی استان و راه‌اندازی چهار شعبه در کاشان در راستای ساماندهی این نوع پرونده‌ها، گفت: همچنین سه شعبه تجدید نظر در اصفهان ایجاد شد.

رئیس کل دادگستری اصفهان تاکید کرد: بدین ترتیب از مجموعه پرونده‌های تجدید نظر باقیمانده از سال‌های قبل یعنی ۱۶ هزار مورد و و ۸۲ هزار و ۵۵۰ پرونده ورودی در سال گذشته تا خردادماه امسال خرداد امسال ۹۰ هزار و ۲۲۲ پرونده مختومه شد.

وی اضافه کرد: همچنین از تعداد کل پرونده‌های ورودی به مراکز دادگستری استان اصفهان یعنی ۵۳۴ هزار و ۴۷۳ پرونده تعداد ۵۳۴ هزار و ۴۶ پرونده مختومه شد.

حبیبی با بیان اینکه در یک سال گذشته در استان اصفهان ۱۸۹ هزار و ۳۹۸ پرونده ورودی داشتیم که ۱۸۹ هزار و ۹۰۹ مورد مختومه شد، بیان داشت: در یک سال گذشته ۲۲۹ هزار و ۸۷۳ مورد ورودی پرونده‌های شعب شوراهای حل اختلاف استان اصفهان بوده است که از این تعداد ۲۳۷ هزار و ۴۸۸ به مصالحه رسیده است.

رتبه اول استان اصفهان در زمینه مصالحه پرونده‌های شوراهای حل اختلاف اصفهان

وی با اشاره به رتبه اول استان اصفهان در زمینه مصالحه پرونده‌های شوراهای حل اختلاف اصفهان تاکید کرد: همچنین سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها به ویژه با توجه به شیوع کرونا انجام شد.

رئیس کل دادگستری اصفهان تشکیل کمیسیون عفو استانی را از دیگر اقدامات در دستور کار برای کاهش جمعیت زندان‌های استان اصفهان برشمرد و گفت: هم اکنون در مجموع ۱۰۰ زندانی مهریه در استان اصفهان داریم که ۳۵ نفر از آنها زندانی نشده‌اند.

آزادی ۷۴۴ زندانی جرایم غیر عمد در سال گذشته

وی با اشاره به آزادی ۷۴۴ زندانی جرایم غیر عمد در سال گذشته با کمک ستاد دیه و خیران اظهار داشت: بدهی این افراد ۱۱۸ میلیارد تومان بود که ۷۰ میلیارد تومان توسط شکات مورد بخشش قرار گرفت.

حبیبی اضافه کرد: در سال جدید نیز ۱۳۰ زندانی مالی آزاد شدند که بدهی آنها ۳۲ میلیارد تومان بود، در این روند ۲۲ میلیارد تومان از این بدهی‌ها مورد بخشش توسط شکات قرار گرفت و مابقی تأمین بدهی نیز توسط مبلغ توسط خیران، همکاری ستاد دیه و تسهیلات انجام شد.

آزادی یک هزار و ۴۲۷ نفر از زندان‌های استان اصفهان

وی با اشاره به اینکه سال گذشته از سه هزار و ۷۰۱ زندانی، یک هزار و ۴۲۷ مورد آزاد شدند، تصریح کرد: ۴۰۰ مورد درخواست عفو جدید برای پرونده‌های زندانیان داریم.

رئیس کل دادگستری اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اضافه شدن ۷۰ قاضی جدید به دادگستری استان اصفهان و بازنشسته شدن ۳۱ قاضی اشاره و گفت: همچنین ۴۷۵ نیروی اداری به دادگستری استان اصفهان اضافه شدند.

برگزاری ۹ دادگاه ویژه جرایم اقتصادی در استان اصفهان

وی تاکید کرد: تاکنون ۹ دادگاه ویژه جرایم اقتصادی در استان اصفهان برگزار و احکام آنها صادر شده است و پرونده‌های دیگری نیز در دست بررسی است.

کد خبر 4953736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha