۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۱۱

معاون وزیر بهداشت اعلام کرد:

اضافه شدن ١۵٠٠ تخت ویژه در بیمارستان های کشور

اضافه شدن ١۵٠٠ تخت ویژه در بیمارستان های کشور

شیراز-معاون درمان وزارت بهداشت و درمان گفت:کرونا موجب شد زیر ساخت‌هادر بیمارستان‌های کشور توسعه یابد و پس از شیوع کرونا کادر درمان حرفه‌ای تر و هزار و ۵٠٠ تخت ویژه به بیمارستان‌ ها اضافه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم خان بابایی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از دانشگاه‌های موفق در حوزه بیمار شناسی و قرنطینه بیماران بود اما طی یک ماه اخیر به علت ساده انگاری برخی از مردم آمارهای ابتلاء به کرونا در فارس در حال افزایش است.

وی افزود: یکی از تدابیری که در استان فارس در راستای کاهش بیماری اجرایی شده است استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در این استان در راستای کاهش بیماری است البته نباید فراموش کرد که تمامی بیمارستان‌های کشور دارای محدودیت‌های در خصوص جذب بیمار هستند و اگر میزان مراجعات در بیمارستان‌ها افزایش یابد با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که در کشور در راستای کاهش ضریب نفوذ بیماری مد نظر است استفاده از مگا icu ها در بیمارستان‌ها است از این رو این طرح نیز در تمامی بیمارستان‌های سراسر کشور اجرایی خواهد شد تا شاهد کاهش بیماران بخش‌های مراقب‌های ویژه در بیمارستان‌ها باشیم.

خان بابایی با یادآوری این نکته که توسعه زیرساخت‌ها یکی از دستاوردهای کرونا است تصریح کرد: در کنار توسعه زیر ساخت‌ها، شاهد تولید دستگاه‌های کمک تنفسی در کشور هستیم که شرکت‌های دانش بنیان نیز در تولید این دستگاه‌ها نقش ویژه ای داشته‌اند.

معاون درمان وزارت بهداشت عنوان کرد: بیشتر آلودگی‌ها در اثر برگزاری مراسم‌های خانوادگی و با ساده انگاری مردم صورت گرفته است از این رو از مردم انتظار می‌رود که در راستای کاهش خسارت‌های ناشی از کرونا به جامعه مسائل و شیوه نامه‌های بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنند.

وی در خصوص کمک به بیمارستان‌ها نیز تصریح کرد: با توجه به خسارت‌هایی که به بیمارستان‌های سراسر کشور وارد شده است نسبت به بررسی مطالبات و ارزیابی خسارت‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته است و با کمک از صندوق توسعه ارزی در تلاش هستیم تا نسبت به جبران خسارت‌های وارده به بیمارستان‌ها اقدام کنیم.

او ادامه داد: ارائه خدمات به بیمارانی که دارای یک کرونا هستند نسبت به سایر بیماران گران‌تر بوده و بایستی در راستای برطرف کردن خسارت‌های مالی به بیمارستان‌ها اقدامات خوبی صورت بگیرد.

کد خبر 4980117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha