۸ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۵۷

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر:

آزمایشگاه تشخیص کرونا در کاشمر راه اندازی می‌شود

آزمایشگاه تشخیص کرونا در کاشمر راه اندازی می‌شود

کاشمر - مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر از راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی کرونا طی هفته آینده در کاشمر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد یزدانی شب گذشته در جمع اعضای شورای شهر کاشمر اظهار کرد: از هم اکنون باید زیر ساخت‌های لازم را برای نیمه دوم سال مهیا کنیم تا آمادگی بیشتری برای مقابله با کرونا داشته باشیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: گرچه در پیک اول همه کمک کردند ولی در پیک دوم بیماران در حال افزایش هستند اگر در پیک سوم آنفلوانزا اضافه شود مشکل خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اگر شهرستان توانست در کنترل کرونا موفق باشد به خاطر زیر ساخت‌های خوبی است که در گذشته تهیه شده بود، گفت: با کمک خیرین و مسئولین توانستیم زیر ساخت‌های خوبی برای شهرستان مهیا کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با بیان اینکه اگر زیر ساخت‌هایی که مهیا شده بود در زمان شروع کرونا نداشتیم شاهد اتفاقات بدی در شهرستان بودیم، گفت: اقداماتی همچون تهیه ماسک برای پرسنل پیش بینی شده بود که با شروع کرونا بیمارستان‌های ما بیش از ۱۰۰ هزار ماسک موجودی داشتند.

یزدانی افزود: زیر ساخت‌هایی که در بیمارستان شهید مدرس بود موجب شد جدا سازی بیمارستان کرونا از غیر کرونایی را اجرا کنیم، درصورتی که در بسیاری از شهرها این اتفاق نیفتاد و بیمار کرونایی در کنار بیمار غیر کرونایی بستری شد.

وی گفت: با پیگیری‌های چهار ماهه راه اندازی آزمایشگاه کرونا در شهر کاشمر انجام می‌گیرد که در هیچ شهر علوم پزشکی مشهد این کار انجام نشده است. دستگاه مورد نیاز با مبلغ ۸۰۰ میلیون تومانی تهیه و مکان آزمایشگاه آماده شده و دو دستگاه جانبی تأمین شده است. چند دستگاه از دانشگاه علوم پزشکی دریافت می‌کنیم و از هفته آینده نمونه‌ها در کاشمر مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: طی ۱۲۰ روز گذشته هر روز تعداد ۳۰ نمونه به صورت روزانه به مشهد ارسال می‌شود که آماری حدود بیش از دو هزار و ۷۰۰ نمونه را شامل شده است و با راه اندازی آزمایشگاه در کاشمر جوابگیری از سه روز به یک روز کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: دستگاه سی تی اسکن جدید در بیمارستان شهید مدرس در حال راه اندازی است و تا آخر مردادماه این سی تی اسکن برای کرونا و بیماری‌های دیگر راه اندازی می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان با بیان اینکه در گفتگوها طولانی بودن انتشار این بیماری تا دو سال است، گفت: تمام تلاشمان برای آماده سازی زیرساخت برای آینده است که اگر به هر دلیل بیماران ما بیشتر شود کمک حال ما باشد و یک نتیجه خوبی برای آینده شاهد باشیم.

یزدانی با تأکید بر مرگ اینکه یک نفر هم برای ما سخت است، افزود: باید زیر ساخت‌های مورد نیاز درمان را با کمک خیرین و مسئولین مهیا کنیم تا ایمنی مردم بالاتر شود و تعداد بیمار کمتری داشته باشیم و خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه همه گیری بیماری کرونا ۹ برابر گذشته شده است، تصریح کرد: ۳۰ درصد از مبتلایان بیماری کرونا در شهر کاشمر زیر ۵۰ سال هستند و طی یک ماه گذشته شاهد افزایش بستری در بیمارستان به تعداد ۳۰ نفر هستیم، درصورتی که در خرداد ماه این تعداد کمتر از ۱۰ نفر بوده است.

کد خبر 4982668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha