۱۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۰۶

یک مقام مسئول:

مصرف روزانه گاز کل کشور به ۵۷۵ میلیون مترمکعب رسید

مصرف روزانه گاز کل کشور به ۵۷۵ میلیون مترمکعب رسید

سرپرست مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که چهارشنبه، ۱۵ مردادماه، ۵۷۵ میلیون مترمکعب گاز در کشور مصرف شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، محمدرضا جولایی سرپرست مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز درباره میزان مصرف گاز طبیعی، اظهار داشت: میانگین مصرف گاز طبیعی در کل کشور چهارشنبه، ۱۵ مردادماه به میزان ۵۷۵ میلیون مترمکعب بوده که سهم بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده ۱۸۱ میلیون مترمکعب، صنایع عمده ۱۳۰ میلیون مترمکعب و نیروگاه‌ها نیز ۲۶۴ میلیون مترمکعب است.

وی اعلام کرد: در روز ۱۵ مرداد، مقدار گاز تزریق‌شده به شبکه خطوط سراسری هم ۶۵۷ میلیون مترمکعب بوده و از ابتدای امسال تاکنون در مجموع ۹۱ میلیارد مترمکعب گاز به خطوط سراسری تزریق شده است که نسبت به دوره مشابه پارسال افزایش چهار درصدی نشان می‌دهد.

سرپرست مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز تاکید کرد: هم‌اکنون مشکلی در گازرسانی به نیروگاه‌ها وجود ندارد و تحویل گاز به همه نیروگاه‌های متصل به شبکه و با توجه به اعلام نیازشان به‌طور کامل انجام می‌شود.

وی ادامه داد: مقدار گاز تحویلی به نیروگاه‌ها، ابتدای خردادماه امسال روزانه ۲۰۰ میلیون مترمکعب بود که با توجه به افزایش دمای هوا، مصرف نیروگاه‌ها و به تبع حجم گاز تحویلی به آنها افزایش یافته است.

کد خبر 4992520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
      0 0
      اگر در بخش خانگی و صنعتی برق جایگزین مصرف گاز شود از آلودگی هوا و حوادث ناشی از مصرف گاز کاهش میاید و هم میتوانیم گاز را به جای مصرف داخلی صادرات کنیم و این سرمایه ملی را به جای سوزاندن پولش کنیم