۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۰۴

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی:

۸۴۳ نقطه خراسان شمالی آماده برگزاری عزاداری‌های حسینی است

۸۴۳ نقطه خراسان شمالی آماده برگزاری عزاداری‌های حسینی است

بجنورد-معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی بابیان اینکه محرم امسال را با شور و شعور حسینی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌کنیم، گفت: ۸۴۳ نقطه در سطح استان آماده برگزاری عزاداری‌ است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی ولی‌الله حیاتی در کمیته امنیتی کرونا اظهار کرد: در ۸۴۳ نقطه از استان مراسم عزادی برگزار می‌شود که از این نقاط ،۱۵۶ نقطه شهری و ۶۷۸ نقطه روستایی است که البته این مراسم در روستاها مقابل مساجد انجام می‌شود.

معاون سیاسی استاندار با بیان این نکته که مبنای عزاداری امسال در مکان‌های غیر مسقف است، بیان کرد: امسال حماسه متفاوتی را در ایام محرم به نمایش خواهیم گذاشت لذا تمام فرمانداران باید تمهیدات لازم را برای این ایام اتخاذ کنند.

وی به وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این ایام اشاره کرد و افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیوست رسانه‌ای با محوریت هماهنگی، اغنا سازی و اطلاع‌رسانی را بر عهده دارد.

حیاتی بر نقش مهم اغنا سازی در هیأت‌های مذهبی اشاره کرد و گفت: محرم امسال به دلیل وجود بیماری کرونا متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است لذا باید افکار جامعه را برای سهولت شرایط خاص محرم آماده کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مراسم محرم به‌صورت پخش زنده توسط صداوسیما انجام شود و پویش هر خانه یک حسینیه در سطح استان راه‌اندازی شود.

وی اظهار داشت: نیروی انتظامی بحث امنیت مسیرها را انجام دهند و خیابان‌های محل تردد عمومی موجب گره ترافیکی نشود.

حیاتی ادامه داد: مجموعه‌های آموزش‌وپرورش، ورزش و جوانان و شهرداری‌ها فضاهای موردنظر را در اختیار هیأت‌های مذهبی قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: امسال بخشی از نذورات تحت عنوان نذورات بهداشتی به مردم و عزاداران توزیع شود.

حیاتی خاطرنشان کرد: گزارش عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هیأت‌های مذهبی به دبیرخانه کمیته امنیتی و اجتماعی کرونا منعکس شود تا اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: شورای امنیت کشور نیز ابلاغ کرده تا استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها در راستای توجیه مسئولان و متولیان هیأت‌های مذهبی به رعایت حداکثری الزامات بهداشتی انجام شود.

وی بابیان اینکه دشمنان به دنبال ایجاد دوگانگی بین علم و دین هستند، تصریح کرد: عزاداری‌های ما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود اما عده‌ای از دشمنان این موضوع را تبلیغ می‌کنند که عزاداری امام حسین (ع) با گسترش بیماری کرونا انجام می‌شود لذا باید همه ما در مقابل این جریان سازی خبری دشمنان هوشیار باشیم.

حیاتی در ادامه سخنان خود تشکیل کمیته عملیات روانی ذیل این کمیته را الزامی دانست تا از این طریق به مسائل و حاشیه‌های دشمنان در فضای مجازی و حقیقی پاسخ داده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی همچنین از شهرداران استان خواست تا فضای شهر را در آستانه ایام محرم، حسینی کنند و افزود: از ستاد ملی کرونا درخواست کردیم تا تدابیری برای روزهای تاسوعا و عاشورا حسینی و کنترل سفرها انجام دهند.

کد خبر 5001275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha