۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۵۵

استاندار قزوین:

بیشتر مشکلات اقتصادی کشور ناشی از مدیریت غلط و غیرکارشناسی است

بیشتر مشکلات اقتصادی کشور ناشی از مدیریت غلط و غیرکارشناسی است

قزوین- استاندار قزوین گفت: بیش از ۷۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور ناشی از سوء مدیریت، رفتار و تصمیمات اشتباه مدیران و مقررات ناکارآمد و دست و پاگیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت الله جمالی پور روز سه شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری برگزار شد با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار داشت: آزادگان مظهر مقاومت بودند که با صبر و پایداری موجب افتخار و عزت کشور شدند و قدردان فداکاری آنها هستیم.

وی با اشاره به سالروز کودتای ۲۸ مرداد گفت: این کودتا لکه ننگینی در دخالت کشورهای استکباری در سرنوشت ملتی آزاده است که باید مراقب باشیم و از تاریخ درس بگیریم تا دشمنان فرصت توطئه دوباره پیدا نکنند.

استاندار قزوین یادآور شد: وقوع کودتا و نقشه‌های استکباری بیانگر ثروت و فرصت‌های است که در کشور وجود دارد و ما از آن غافلیم و به نظر می‌رسد هنوز از فرصت و ثروت خود استفاده نکرده ایم اما از هزاران کیلومتر خارج از مرزها برای غارت ثروت کشور نقشه می کشند که باید درسی برای همه ما باشد.

۷۰ درصد مشکلات ناشی از مدیریت و عملکرد اشتباه است

جمالی پور یادآور شد: با اعتقاد به ساختن کشور باید کاری کنیم تا سرمایه‌های کشور که پشتوانه امور است هدر نرود اما باید بپذیریم مسئولیت ۷۰ درصد مشکلات ناشی از رفتار، نگاه و عملکرد ما مدیران است.

استاندار قزوین تصریح کرد: در حوزه بخش خصوصی نیازمند همراهی همه هستیم تا کارها به نتیجه برسد البته تعداد کمی از فعالان اقتصادی از تحریم‌های ایجاد شده سو استفاده کرده و گاهی ارز را جای دیگر می‌برند و هر مانعی که ایجاد شده ناشی از بی تعهدی عده‌ای غیر مسئول است.

وی گفت: برخی دنبال سو استفاده و خارج کردن سرمایه‌ها هستند البته انسان‌های وطن پرست و دلسوز و متعهد هم داریم که در شرایطی که می‌توانند در کشورهای دیگر زندگی راحتی داشته باشند اما مانده اند و سختی را متحمل شده اند تا به کشور خدمت کنند.

جمالی پور اضافه کرد: گاهی شاهد برخی محدودیت‌ها، بخشنامه و مقررات سخت گیرانه هستیم البته می‌توان اذعان کرد برخی موانع ایجاد شده به دلیل تخلف عده‌ای است که از این شرایط برای رانت و منافع شخصی استفاده کرده اند.

وی بیان کرد: امروز در شرایطی هستیم که همه باید دست به دست هم دهیم تا چالش‌ها کمتر شود و در این وضعیت اگر افراد پایبند رسالت و تعهد خود باشند مشکلات کمتر می‌شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: برخی از فرصت ایجاد شده در اقتصاد به رانت رسیده اند و تحریم برای برخی فرصت ایجاد کرده که به جای منافع عمومی دنبال سود شخصی به هر قیمتی باشند لذا محدودیت هم ایجاد می‌شود.

وی اظهار داشت: با همه مسائل ایجاد شده و موانع و محدودیت‌ها همه مدیران استان در خدمت تولید هستند و تلاش می‌کنند تا با روان سازی امور به تسهیل در کارها کمک کنند.

جمالی پور گفت: از مدیران دستگاه‌های نظارتی انتظار داریم کارشناسان خود را توجیه کنند در رفتار با مردم و تولیدکنندگان اخلاق اسلامی را رعایت کنند و با کرامت و احترام با آنها برخورد شود و نگاه سلیقه‌ای نداشته باشند.

وی اظهار داشت: نظارت و بازرسی حق اداراتی چون محیط زیست است اما روش برخورد و رفتار توأم با اخلاق یک اصل است و هر کارمندی به مردم و تولیدکننده بی حرمتی کند به تخلف اداری معرفی می‌شود.

استاندار قزوین بیان کرد: هر گزارش تهیه شده از کوتاهی دستگاه‌های اجرایی نباید دادگاهی شود و همه بازرسی‌ها لازم است در کمیته‌ای بررسی شده و اگر مدیر دستگاه خود را ملزم به انجام آن ندید و تخلف را اصلاح نکرد در آخرین مرحله به دستگاه قضائی ارجاع شود.

کد خبر 5001725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha