۳۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۳۴

مهر گزارش می‌دهد؛

مادران لرستانی از خانه‌های خود در سوگ ۶ ماهه کربلا مویه سر دادند

مادران لرستانی از خانه‌های خود در سوگ ۶ ماهه کربلا مویه سر دادند

خرم‌آباد- امروز و در نخستین جمعه ماه محرم، مادران لرستانی فرزندان خود را نذر قیام صاحب الزمان(عج) کردند و از خانه‌های خود در سوگ ۶ ماهه دشت کربلا مویه سر دادند.

به‬ گزارش‬ خبرنگار‬ مهر، در نخستین جمعه ماه محرم عزاداران لرستانی در خانه‌های خود حسینیه راه انداختند و در سوگ ۶ ماهه دشت کربلا گریستند و نوای مظلومیت شهدای دشت کربلا را سر دادند.

مادران لرستانی امروز لباس سبز علوی بر تن نوزادان خود پوشاندند تا شیرخواره‌های خود را نذر قیام صاحب الزمان (عج) کنند.

در حالی که به دلیل شرایط شیوع کرونا، همایش شیرخوارگان حسینی برگزار نشد، اما مادران لرستانی هم نوای با حضرت رباب (س) شدند و از خانه‌های خود در سوگ ۶ ماهه دشت کربلا گریستند و مویه سر دادند.

پخش ویژه برنامه مراسم شیرخوارگان حسینی از شبکه «افلاک»

مراسم شیرخوارگان حسینی امروز بدون حضور بانوان و نوزادان به صورت ویژه برنامه تلویزیونی از شبکه استانی «افلاک» پخش شد و مردم از این طریق از مداحی و سخنرانی ویژه این مراسم بهره بردند.

همچنین مراسمات دیگر هیئت‌های عزاداری در شهرستان‌های لرستان نیز بدون حضور جمعیت، از طریق صفحات هیئت‌ها در شبکه‌های اجتماعی پخش شد.

مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر در لرستان در این رابطه با اشاره به اینکه امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا همایش شیرخوارگان حسینی با شیوه‌های متفاوتی برگزار شد، افزود: همایش شیرخوارگان حسینی امسال ۳۱ مردادماه و در اولین جمعه ماه محرم رأس ساعت ۱۰ صبح از شبکه‌های سیما و شبکه استانی پخش زنده شد.

سرلک با اشاره به اینکه امسال حضور بانوان و نوزادان را در همایش نداشتیم و جلسات هیئت‌های مذهبی به صورت پخش زنده از تلویزیون و پخش آن لاین از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به سمع و نظر مردم رسید، اظهار داشت: هجدهمین همایش شیرخوارگان حسینی با عنوان «این بار در خانه‌هایمان دست توسل به ضریح گهواره مسیح حسین می‌زنیم و دعا می‌کنیم خداوند به‌خاطر شیرخواره‌ها دنیایمان را از ناامنی نجات دهد» برگزار شد.

وی با بیان اینکه بانوان در منزل لباس سبز علوی را بر تن نوزادان خود پوشاندند و برنامه هیئت‌های مذهبی را از طریق تلویزیون و فضای مجازی دنبال کردند، تصریح کرد: لرستان مستعد برگزاری ۱۷۰ جلسه همایش شیرخوارگان حسینی بود اما با توجه به شیوع کرونا، برنامه‌ها بدون حضور بانوان و نوزادان در مراکز همه شهرستان‌ها برگزار شده و از طریق تلویزیون و فضای مجازی منتشر شد.

کد خبر 5004286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha