۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۲۸

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی خبر داد:

افتتاح ۷ پروژه با سرمایه گذاری ۸ میلیاردی برای عشایر خراسان جنوبی

افتتاح ۷ پروژه با سرمایه گذاری ۸ میلیاردی برای عشایر خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: طی هفته دولت هفت پروژه با هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در محلات عشایری استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عصمتی پور ظهر دوشنبه در نشستی با اصحاب رسانه با اشاره به برنامه‌های هفته دولت بیان کرد: طی این هفته هفت پروژه با هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: ۳۷۷ خانوار شامل دو هزار نفر از جمعیت عشایر از مزایای افتتاح این طرح‌ها بهره مند می‌شوند.

عصمتی پور با بیان اینکه هر سیاه چادر یک بنگاه تولیدی است، اظهار کرد: با نگاه مطلوب دولت، تاکنون خدمات شایسته‌ای به عشایر ارائه شده است.

وی از اجرای طرح‌های آبرسانی پایدار به محلات عشایری خبر داد و گفت: طرح آبرسانی به ۳۹ محله عشایری خواجه منجیکوه در دست اجرا است.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه این طرح آبرسانی شامل سه فاز اجرایی است، اظهار کرد: فاز نخست این طرح به طول ۲۱.۵ کیلومتر به عنوان خط اصلی پروژه طی هفته دولت افتتاح می‌شود.

افزایش ۳۰۰ تن تولید گوشت قرمز

عصمتی پور با بیان اینکه در فاز اول هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، گفت: فاز دوم پروژه به طول ۳۲.۵ کیلومتر بوده که تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه فاز سوم هم حوزه چاه زرد خواجه منجیکو است، گفت: تأمین آب شرب سالم بهداشتی برای عشایر، ماندگاری و اشتغال عشایر نیز از جمله اهداف اجرای طرح آبرسانی پایدار است.

عصمتی پور با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه پرداخت تسهیلات به خانوارهای عشایر بیان کرد: در زمینه زنجیره تولید گوشت قرمز طی پنج ماه سال جاری هشت میلیارد و ۸۶۱ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه این تسهیلات به ۲۱۹ نفر برای پرورش ۱۹ هزار و ۸۲۵ رأس دام پرداخت شده است، افزود: با اعطای این تسهیلات در تولید گوشت قرمز بیش از ۳۰۰ تن افزایش داشته‌ایم.

پرداخت ۸۴۱ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ۸۴۱ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه چهار درصد پنج ساله پرداخت شده است، گفت: سقف این تسهیلات ۳۰ میلیون تومان است.

عصمتی پور با اشاره به اجرای طرح سایبان‌ها در جامعه عشایر استان بیان کرد: کاهش مصرف آب، جلوگیری از استرس‌های گرمایی و تنش‌های آبی دام و کاهش بیماری‌های متابولیکی به دلیل کاهش آب دام از جمله اهداف اجرای طرح است.

وی ادامه داد: همچنین ارزان بودن سازه راحت، در دسترس بودن مواد اولیه نصب، جمع‌آوری سریع ساده، مقاومت در برابر باد و طوفان، امکان تغییر در سازه برای زمستان و تابستان و امکان استفاده در ییلاق و قشلاق از جمله مزایای طرح است.

عصمتی پور از استخدام ۱۲ نیرو از محل سهمیه استخدامی سال ۹۸ خبر داد و گفت: آزمون و مصاحبه تکمیلی انجام شده و افراد در حال گزینش هستند.

کد خبر 5007155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha