۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۵۳

استاندار سمنان:

صنایع کم آب‌بر و دوستدار محیط زیست در شاهرود توسعه یابد

صنایع کم آب‌بر و دوستدار محیط زیست در شاهرود توسعه یابد

شاهرود- استاندار سمنان با اشاره به کمبود آب و ضرورت تأمین آب پایدار در بخش صنعت برای ایجاد توسعه پایدار گفت: صنایع کم آب‌بر و دوست دار محیط زیست در شاهرود توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر صبح سه‌شنبه در جلسه افتتاح پروژه‌های هفته دولت از طریق ویدئوکنفرانس به میزبانی فرمانداری شاهرود ضمن بیان اینکه امسال به دلیل محدودیت‌های گسترش ویروس کرونا نتوانستیم حضوری در خدمت مردم باشیم و این تجربه جدید در راستای توسعه دولت الکترونیک بتوانیم در وقت صرفه‌جویی کنیم، ابراز داشت: شاهرود شهرستان ویژه استان است و توسعه آن در اولویت قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه در استان نیز به دنبال توسعه متوازن هستیم، گفت: معتقدیم شهرستان‌ها بر اساس ظرفیت‌های بالقوه خود باید منجر به افزایش ثروت و رفاه مردم شود.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه شهرستان شاهرود در همه زمینه‌ها دارای ظرفیت است، افزود: راه‌آهن و فرودگاه، وجود عارفان، قرار گرفتن در مسیر حرکت تا حرم، اقلیم خوب و هوایی ظرفیتی ایجاد کرده که هرکدام می‌تواند به محوری برای توسعه مبدل و باید از این امکانات به نفع مردم استفاده شود.

آشناگر بابیان اینکه علیرغم همه زیرساخت موجود یکی از محدودیت‌های شهرستان آب است، ابرار داشت: می‌بایست در درازمدت نگرانی مردم در حوزه آب برطرف شود نشست هم با وزیر در این حوزه انجام و راهکارهای لازم موردبررسی قرار گرفت و با توجه به پیشرفت ۸۰ درصد انتقال آب امیدواریم به‌سرعت مشکل چشمه‌سارهایی قطری حل شود.

وی در ادامه تصریح کرد: تأمین آب صنعت باید یکی دیگر از محوریت‌های توسعه شهرستان باشد و باید آب شهرک‌های صنعتی تأمین و ضمن آن صنایع کم آب‌برو دوستدار محیط‌زیست نیز در شهرستان دایر شود.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه موانع پیشرفت پروژه‌ها باید به‌سرعت شناسایی و رفع شود، افزود: معادن بسیار خوبی در شاهرود وجود دارد و معتقدیم باید از خام فروشی جلوگیری شود.

آشناگر بابیان اینکه طرح جامعه شاهرود علی‌رغم طولانی شدن رسیدگی تصریح و ابلاغ‌شده است، ابراز داشت: علیرغم محدودیت‌ها، یک هزار میلیارد ریال پروژه در استان افتتاح می‌شود و بهره‌برداری پروژه‌ها با پیشرفت ۶۰ درصد در دستور کار است.

کد خبر 5008041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha