۵ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۳۶

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین؛

عزاداری های عاشورا باشکوه‌تر از هر سال برگزار می‌شود

عزاداری های عاشورا باشکوه‌تر از هر سال برگزار می‌شود

قزوین- رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: فرهنگ عظیم عاشورا نه تنها با گذشت زمان کهنه نمی‌شود و رنگ نمی بازد، بلکه هرسال این حماسه عظیم باشکوه‌تر از گذشته برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حکمت الله داودی سه شنبه شب در آئین رونمایی از کتاب زندگینامه شهید قدرت الله چگینی و مستندهای تعزیه قزوین، شبیه نامه «تعزیه»، خیابان «سپه» و قزوین نما و تجلیل از معماران قدیمی مسجد ساز و تجلیل از پیر غلامان حسینی که در حسینیه شهید حاج قاسم سلیمانی شهرداری مرکز برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین با محوریت ماه محرم توسط مجموعه مدیریت شهری در سطح شهر قزوین در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: از ابتدای شورای پنجم شهر قزوین، سیاست مجموعه مدیریت شهری بر این بود که هر ساله بر اساس مناسبت‌های خاص از فرهیختگان و علمای قزوین تقدیر کنیم.

داودی اضافه کرد: در اولین سال هفته فرهنگی قزوین از آیت الل محمدی تاکندی، در دومین سال از حجت الاسلام ابراهیمی و در سومین هفته فرهنگی قزوین نیز میزبان پیر غلامان حسینی و معماران قدیمی مسجد ساز، جهت تقدیر و تکریم از اقدامات ارزشمندشان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز در محضر پیرغلامان حسینی هستیم که عمری را در راستای زنده نگه داشتن نهضت عاشورای حسینی صرف کرده اند.

داودی در ادامه گفت: فرهنگ عظیم عاشورا نه تنها با گذشت زمان کهنه نمی‌شود و رنگ نمی بازد، بلکه هرسال این حماسه عظیم که نشأت گرفته از فطرت پاک و اهداف والای انسانی است، باشکوه‌تر از هر سال برگزار می‌شود.

وی افزود: واقعه کربلا از لحاظ زمانی هر چند کوتاه و در بازه زمانی صبح تا ظهر طول کشید؛ اما لحظه به لحظه آن به انسان درس آزادگی، ایثار و شهامت می‌دهد.

رئیس شورا اسلامی شهر قزوین بیان کرد: درواقع کربلا دانشگاهی است که از طفل شیرخوار تا پیرمرد محاسن سفید، به بشریت درس آزادگی می‌آموزد.

وی در خاتمه گفت: به ناحق ریخته شدن خون مطهر امام حسین (ع) و اصحاب باوفایش به اسلام حیاتی دوباره بخشید و حق و حقیقت را در جهان جاودانه ساخت.

کد خبر 5008668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha