۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۵۲

مدیرکل بهزیستی کردستان:

۲ تا ۳ درصد افراد جامعه دچار آمبلیوپی یا تنبلی چشم هستند

۲ تا ۳ درصد افراد جامعه دچار آمبلیوپی یا تنبلی چشم هستند

سنندج - مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: بیماری آمبلیوپی یا تنبلی چشم یک مشکل چشمی است که حدود دو تا سه درصد افراد جامعه گرفتار آن هستند

به گزارش خبرنگار مهر, سیدصباح قریشی ظهر امروز چهارشنبه در مراسم افتتاح طرح سنجش آمبلیوپی در سنندج، اظهار داشت: با توجه به اهمیت سلامت جسمی کودکان، پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل در پایگاه‌ها و مراکز غربالگری اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح آمبلیوپی یا پیشگیری از تنبلی چشم هر ساله در استان کردستان برای کودکان ۳ تا ۶ ساله انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی کردستان ادامه داد: پیک کاری طرح آمبلیوپی از ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریورماه بود که امسال به واسطه شیوع کرونا به این ماه موکول و امروز به صورت رسمی شروع شده است.

قریشی با اشاره به اینکه سال گذشته ۸۶ درصد کودکان طرح آمبلیوپی شرکت کردند، یادآور شد: سال گذشته ۷۴ هزار نفر کودک کردستانی در این طرح ارزیابی شدند که نسبت به سال قبل از آن، ۱۱ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز پیشگیری از تنبلی چشم، بیان کرد: با توجه به اهمیت سلامت جسمی کودکان، پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل در پایگاه‌ها و مراکز غربالگری اجرا می‌شود.

مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: والدین مطمئن باشند که تمام مراحل غربال و تشخیص تنبلی چشم با رعایت کلیه اصول بهداشتی انجام می‌شود.

قریشی اظهار کرد: تنبلی‌چشم با تشخیص به موقع قابل درمان است و در صورتی که اشکال دید کودک تا قبل از ۵ سالگی تشخیص داده و تحت درمان قرار گیرد، حتی اگر چشم در این مدت تنبل شده باشد با درمان به موقع، بینایی کامل به دست می‌آید.

وی از والدین درخواست کرد با توجه به شرایط ویژه از لحاظ کرونا، حضور در پایگاه‌ها را به روزهای آخر موکول نکنند و تا قبل از مهر ماه در مراکز حضور یابند تا از ازدحام جمعیت و احتمال شیوع بیماری پیشگیری شود.

مدیرکل بهزیستی کردستان با اشاره به اینکه هفت نفر از سالمندان در مراکز بهزیستی در سطح استان کردستان به کرونا مبتلا شدند، ادامه داد: خوشبختانه بعد از درمان حال این افراد بهبود پیدا کرد.

کد خبر 5009329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha