۱۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۱۰

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی همدان خبر داد:

انجام ۳۸۴ مأموریت توسط اورژانس هوایی استان همدان

انجام ۳۸۴ مأموریت توسط اورژانس هوایی استان همدان

همدان - رئیس اورژانس پیش بیمارستانی همدان گفت: اورژانس هوایی استان همدان تاکنون ۳۸۴ مأموریت را به ثمر رسانده‌ و در این مأموریت‌ها ۵۰۰ بیمار را جابجا کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب معصومی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش اورژانس پیش‌بیمارستانی در حوادث ترافیکی اظهار کرد: آمار فوت ناشی از حوادث ترافیکی در پنج ماهه نخست سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیانگر کاهش آمار فوت است چراکه آمار فوت امسال ۱۶۴ نفر و آمار فوت ۵ ماه نخست سال گذشته ۲۰۵ نفر بوده اما با این حال همچنان حوادث ترافیکی از عوامل نخست مرگ و میر در کشور است.

وی همچنین با بیان اینکه همکاران اورژانس پیش‌بیمارستانی امسال در موضوع بیماری کرونا و انتقال بیماران به مراکز درمانی سهم بسزایی داشتند؛ عنوان کرد: کارکنان اورژانس در خط مقدم این جبهه مشغول فعالیت هستند و تاکنون بیش از سه هزار نفر را در این رابطه به مراکز درمانی منتقل کرده‌اند.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: ۴۵ نفر از همکاران اورژانس یعنی حدود ۱۰ درصد از جمع کارکنان این مجموعه تاکنون به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند و حدود ۳۵ نفر پس از ابتلاء بهبود یافته‌اند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان همدان همچنین از راه‌اندازی سه پایگاه جاده‌ای در نیمه دوم سال خبر داد و گفت: در حال حاضر ۵۹ پایگاه جاده‌ای فعال است که با اضافه شدن این ۳ پ ای گاه در آزادراه همدان-ساوه، روستای آب مشکین و روستای جربانلو در شهرستان رزن مجموع پایگاه‌ها به ۶۲ مورد می‌رسد.

وی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان به نمایندگی از وزارت بهداشت مأمور خرید تعدادی بالگرد اورژانس و اتوبوس آمبولانس شده که یک دستگاه از هرکدام سهم دانشگاه علوم پزشکی همدان خواهد بود و علاوه بر آن تعدادی موتورلانس نیز به امکانات مجموعه اضافه می‌شود تا در کوچه پس کوچه‌ها، مسیرهای صعب‌العبور و مواردی از این دست مورد استفاده قرار گیرد.

معصومی یادآور شد: علاوه بر این موارد ۲۰ دستگاه تویوتا نیز خریداری خواهد شد و در کنار بازسازی آمبولانس‌های قدیمی که در اصفهان انجام می‌شود به بازسازی ۱۰۰ درصد ناوگان منجر می‌شود.

وی همچنین به نیاز ۷۰ پد بالگرد در سطح استان همدان اشاره و اظهار کرد: حدود ۵۰ نقطه برای احداث این پدها مشخص شده که با ورود استانداری و خیّرین این حوزه می‌توان روند احداث پدهای مورد نیاز را آغاز کرد.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین با اشاره به راه‌اندازی ۳ پایگاه در نیمه نخست سال در شهرهای سرکان، فرسفج و صالح‌آباد عنوان کرد: ۸ ساختمان جدید نیز در حوزه اورژانس در حال احداث است که دو مورد آن تا چند روز آتی آماده بهره‌برداری خواهند بود و البته به غیر از این موارد، ۲ مورد از ۳۰۰ ساختمان خیّرساز اورژانس که تعهد خیرین به وزارت بهداشت است نیز سهم استان همدان خواهد بود.

معصومی همچنین با بیان اینکه اورژانس هوایی استان همدان تاکنون ۳۸۴ مورد مأموریت را از ابتدای شکل‌گیری تاکنون به ثمر رسانده‌است عنوان کرد: تاکنون ۵۰۰ بیمار در این مأموریت‌ها جابه‌جا شده‌اند.

کد خبر 5044847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha