۲۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۱

مدیرکل آموزش و پرورش البرز:

هویت استانی البرز هنوز شکل نگرفته است

هویت استانی البرز هنوز شکل نگرفته است

کرج - مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: این استان با مشکلات متعددی مواجه است و هنوز هویت استانی آن شکل نگرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سالار قاسمی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان البرز که با حضور علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: در دیدگاه کلی و نقشه راه، برنامه‌محوری را به عنوان اساس کار قرار داده‌ایم، این سیاست باید معطوف به مدارس باشد تا خروجی و بازخورد مطلوب آن را بگیریم.

وی با بیان اینکه هیچ اقدامی بدون مشارکت به سرانجام نمی‌رسد، تصریح کرد: اینکه فکر کنیم عقل کل هستیم ابتدای شکست در مدیریت است، در آموزش و پرورش هم کاری بدون مشارکت صورت نمی‌گیرد و این یک اصل است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با بیان اینکه اعتقاد دارم در استان‌ها باید معاونت مستقل در راستای مشارکت شکل بگیرد، گفت: در واقع آموزش و پرورش با مشارکت مردم شکل می‌گیرد. شرکای ما بزرگ‌ترین فصل مشترک بین حاکمیت و ملت هستند، بر این مبنا از وزارتخانه تا دستگاه‌های زیرمجموعه باید با یکدیگر مشارکت و تعامل داشته باشند.

تمام برنامه‌ها باید معطوف به تربیت باشند

وی با بیان اینکه تمام برنامه‌ها باید معطوف به تربیت باشند، ادامه داد: در سند تحول بنیادین هم به این مهم اشاره شده و این نگاه کلی و کلان ما در استان و مدارس آن است.

قاسمی با بیان اینکه کلیدواژه اصلی استقلال آموزش و پرورش است که باید حفظ شود، تصریح کرد: معلم زمانی احساس عزت می‌کند که استقلال آن حفظ شود، البته این امر به معنای خودرأی بودن نیست، بلکه عزت و استقلال آموزش پرورش نباید خدشه‌دار و بازیچه امیال و اغراض سیاسی و جناحی برخی افراد شود.

وی با بیان اینکه طی سال‌های متمادی در جشنواره شهید رجایی توانستیم رتبه اول را کسب کنیم، ادامه داد: آموزش و پرورش البرز توفیقات خوبی در دو سال داشته که مرهون زحمات کارکنان آن بوده است.

وی با اشاره به اینکه استان البرز دارای چندین فرصت بی‌بدیل است، گفت: نخستین فرصت در بحث نیروی انسانی استان است که معلم و دانش‌آموزان آن از متوسط استان‌های دیگر ظرفیت بالاتری دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد: این استان با اینکه مهاجرپذیر است اما هویت علمی و تحقیقاتی خوبی دارد که این فرصت را باید مغتنم شمرد. همچنین تنوع قومی و قبیله‌ای در استان فرصت است چراکه این تنوع در کلاس درس، کیفیت را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تهدیدهایی هم متوجه استان البرز است، تأکید کرد: یکی از آیتم‌های کیفیت‌بخشی آموزش و پرورش فضاست و اگر فضای خوب و کافی موجود نباشد به تبع آن کیفیت آموزش پایین می‌آید، این امر در استان البرز ملموس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز آسیب‌های اجتماعی را یکی دیگر از تهدیدها دانست و متذکر شد: در البرز به دلیل جرم، حاشیه‌نشینی و در جوار پایتخت بودن با مشکلات متعددی مواجه هستیم و هنوز هویت استانی شکل نگرفته است.

کد خبر 5045335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha