۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۳۴

معاون وزیر راه خبر داد:

تولید داخل ترمز قطار برای اولین بار/ ورود ۱۲۲ واگن به ناوگان ریلی

تولید داخل ترمز قطار برای اولین بار/ ورود ۱۲۲ واگن به ناوگان ریلی

مدیرعامل شرکت راه آهن از تولید داخل سیستم ترمز ملی واگن های باری برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید رسولی در مراسم ورود ۱۲۲ دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل و ۱۵ دستگاه لکوموتیو جرثقیل‌دار به شبکه ریلی که پیش از ظهر امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: امروز ۱۲۲ دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل به شبکه راه‌آهن ملحق می‌شود که امیدواریم با مساعدت‌های نظام مالی کشور در سال جهش تولید تا پایان سال تعداد بیشتری از ناوگان در شبکه ریلی به چرخش درآید.

سعید رسولی با اشاره به راه اندازی نهضت بهسازی و نوسازی ناوگان ریلی که از سال گذشته در دستور کار شرکت راه‌آهن قرار گرفته است گفت: امروز همچنین از طریق تسهیلات خارجی که از سال‌های گذشته فراهم شده بود ۱۵ دستگاه لکوموتیو جرثقیل‌دار به شبکه ریلی اضافه کردیم که به ارتقای ایمنی شبکه ریلی منجر می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن افزود: با همت کارخانجات راه‌آهن و حمایت از تولید داخل، امروز اولین سیستم ترمز ملی واگن‌های باری کشور افتتاح می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته رسولی، سیستم ترمز واگن، جزو سامانه‌های وارداتی بود که ۱۰۰ درصد در آن وابستگی خارجی وجود داشت ولی امروز توانسته این آن را در داخل تولید کنیم.

بر اساس این گزارش، در مراسم امروز، ۱۲۲ دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل شامل لکوموتیو، واگن مسافری و واگن باری وارد شبکه ریلی شد که ارزش ریالی این ناوگان ۳۶۶ میلیارد تومان برآورد می‌شود؛ ضمن اینکه ۱۵ دستگاه لکوموتیو جرثقیل دار با استفاده از تسهیلات مالی خارجی تأمین و وارد شبکه ریلی شده است.

گفتنی است مراسم امروز، ششمین مرحله از الحاق ناوگان ریلی به شبکه راه آهن کشور بود و تا پیش از ین از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۲۹ دستگاه انواع ناوگان ریلی تولید داخل وارد شبکه مذکور شده است که با ۱۲۲ دستگاه ناوگان ریلی و ۱۵ لکوموتیو الحاقی در روز جاری، مجموعاً به ۴۶۶ دستگاه می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی پیش از این از هدف گذاری الحاق ۲ هزار دستگاه ناوگان تولید داخل یا اوورهال شده (بازسازی اساسی) به شبکه ریلی طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ خبر داده بود.

به گزارش خبرنگار مهر، تا پایان سال گذشته ۷۸۸ دستگاه انواع ناوگان ریلی و لکوموتیو به این شبکه افزوده شد که با ۴۶۶ دستگاهی که در سال جاری وارد بخش حمل و نقل ریلی کشور شده، مجموعاً به ۱۲۵۴ دستگاه می‌رسد که با هدف گذاری تعیین شده از سوی وزیر راه مبنی بر الحاق ۲ هزار دستگاه انواع ناوگان ریلی تا پایان ۹۹، فاصله ۷۴۶ دستگاه کمبود ناوگان داریم که باید تا پایان سال این رقم جبران شود.

کد خبر 5068060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha